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Evaluating the emissions and performance of two dual-mode RCCI combustion strategies under the World Harmonized Vehicle Cycle (WHVC)

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Evaluating the emissions and performance of two dual-mode RCCI combustion strategies under the World Harmonized Vehicle Cycle (WHVC)

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García Martínez, A.; Monsalve Serrano, J.; Roso, VR.; Santos Martins, ME. (2017). Evaluating the emissions and performance of two dual-mode RCCI combustion strategies under the World Harmonized Vehicle Cycle (WHVC). Energy Conversion and Management. 149:263-274. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2017.07.034

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/104004

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Metadatos del ítem

Título: Evaluating the emissions and performance of two dual-mode RCCI combustion strategies under the World Harmonized Vehicle Cycle (WHVC)
Autor: García Martínez, Antonio Monsalve Serrano, Javier Roso, Vinícius Rückert Santos Martins, Mario Eduardo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2019-10-01
Resumen:
[EN] This work compares the emissions and performance of two dual-mode reactivity controlled compression ignition (RCCI) combustion strategies under the World Harmonized Vehicle Cycle (WHVC), a chassis dynamometer version ...[+]
Palabras clave: Reactivity controlled compression ignition , Dual-fuel combustion , Dual-mode concept , EURO VI emissions , Engine cycle simulation
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2017.07.034
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.enconman.2017.07.034
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2014-58870-R/ES/REDUCCION DE LAS EMISIONES DE CO2 EN VEHICULOS PARA TRANSPORTE USANDO COMBUSTION DUAL NATURAL GAS-DIESEL/
Agradecimientos:
The experimental results used in this work come from an investigation funded by VOLVO Group Trucks Technology. The authors also acknowledge the Spanish economy and competitiveness ministry for partially supporting this ...[+]
Tipo: Artículo

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