[EN] This article shows the tracking of the transversal competences applied to
different subjects in different engineering degrees of the Polytechnic
University of Valencia (UPV), allowing us to obtain a broad view on ...[+]
[EN] This article shows the tracking of the transversal competences applied to
different subjects in different engineering degrees of the Polytechnic
University of Valencia (UPV), allowing us to obtain a broad view on the
transversal competences. We focus on the comparison of the materials
developed in each subject for the design and proposed activities of teaching -
learning as well as in the design of specific evaluation instruments, obtaining
evidence, etc. Finally, the evaluation strategies carried out as well as the
obtained results are shown. The subjects analyzed in this paper are related
because the belong to Engineering taught at UPV, by members of the
teaching innovation group EITACURTE, which make periodic meetings in
order to exchange ideas about their teaching experiences.
[-]
[ES] En este artículo se realiza un seguimiento del trabajo realizado en competencias transversales en diferentes asignaturas de distintas titulaciones de ingeniería de la Universitat Politècnica de València (UPV), ...[+]
[ES] En este artículo se realiza un seguimiento del trabajo realizado en competencias transversales en diferentes asignaturas de distintas titulaciones de ingeniería de la Universitat Politècnica de València (UPV), permitiéndonos obtener una visión amplia sobre éstas. Nos centramos en la comparación de los materiales desarrollados en cada asignatura para el diseño y propuesta de actividades de enseñanza - aprendizaje, así como en el diseño de instrumentos de evaluación y la recopilación de evidencias. Finalmente se muestran las estrategias de evaluación llevadas a cabo, así como los resultados obtenidos. Las asignaturas analizadas en este artículo son impartidas por los profesores pertenecientes al grupo de innovación docente EITACURTE, los cuales realizan reuniones periódicas para intercambiar ideas sobre sus experiencias docentes.
[-]
|