Abstract:
|
[EN] The present paper includes some results obtained in the context of the teaching innovation project "Tools for the planning, realization and assesment of the Bachelor’s Degree Thesis (BDT)". The project aims to solve ...[+]
[EN] The present paper includes some results obtained in the context of the teaching innovation project "Tools for the planning, realization and assesment of the Bachelor’s Degree Thesis (BDT)". The project aims to solve the problems that students, advisors and members of the evaluation board have to face in terms of the assesment of the BDT, providing evaluation tools (rubrics). At present, there are no clear and objective criteria for assessing the BDTs, and their evaluation sometimes is submitted to the subjective assessment of the members of the board. What is more, at the moment the formulary that is used to evaluate the transversal UPV outcomes is more complete and detailed than the one used for the evaluation of the BDT. Therefore, it is necessary to develop a document named as " Bachelor’s Degree Thesis Guide" , which will provide tools for an adequate and optimal planning and evaluation of BDTs. One of the key points of the project has been the elaboration of a rubric with measurable indicators that facilitate and clarify the evaluation of the BDTs. This rubric will be distributed among the different interested groups (professors, students and academic boards) to improve and validate it.
[-]
[ES] El presente trabajo recoge parte de los resultados obtenidos en el marco del proyecto de innovación docente “Herramientas para la planificación, realización y valoración de los Trabajo Fin de Grado (TFGs)”. Se pretende ...[+]
[ES] El presente trabajo recoge parte de los resultados obtenidos en el marco del proyecto de innovación docente “Herramientas para la planificación, realización y valoración de los Trabajo Fin de Grado (TFGs)”. Se pretende resolver la problemática a la que se enfrenta el alumnado, los tutores y los tribunales en cuanto a los criterios de valoración de los TFGs, aportando herramientas para su evaluación (rúbricas). Actualmente, no existen unos criterios claros y objetivos para la evaluación de los TFGs, quedando en ocasiones su calificación sometida a valoraciones subjetivas, por parte del tribunal evaluador. Así, es más detallado el documento para la evaluación de las competencias trasversales que el utilizado para la evaluación del TFG. Por tanto, es necesario desarrollar un documento “Guía del Trabajo Fin de Grado”, que proporcione instrumentos para una adecuada y óptima planificación y evaluación de los TFGs. Uno de los puntos clave del proyecto, ha sido la elaboración de una rúbrica con indicadores medibles que faciliten y clarifiquen la evaluaciónn de los TFGs. Dicha rúbrica, se pasará a los diferentes grupos de interés (profesorado, alumnado y comisiones académicas) para mejorarla y validarla.
[-]
|