- -

Nexos de unión entre la gestión de ideas y la estructura organizativa de la empresa

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Nexos de unión entre la gestión de ideas y la estructura organizativa de la empresa

Show full item record

Santandreu Mascarell, C.; Canós Darós, L. (2010). Nexos de unión entre la gestión de ideas y la estructura organizativa de la empresa. Working Papers on Operations Management. 1(1). https://doi.org/10.4995/wpom.v1i1.799

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/10588

Files in this item

Item Metadata

Title: Nexos de unión entre la gestión de ideas y la estructura organizativa de la empresa
Author: Santandreu Mascarell, Cristina Canós Darós, Lourdes
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses
Universitat Politècnica de València. Instituto de Investigación para la Gestión Integrada de Zonas Costeras - Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres
Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses
Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia
Issued date:
Abstract:
La generalización de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) está produciendo un gran impacto en las empresas. En consecuencia, las TIC a menudo enlazan con la emergencia de nuevas formas organizativas que ...[+]
Subjects: Estructura organizativa , Gestión de ideas , Gestión del conocimiento , Tic
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
Working Papers on Operations Management. (eissn: 1989-9068 )
DOI: 10.4995/wpom.v1i1.799
Publisher:
ROGLE - Departamento de Organización de Empresas - Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/wpom.v1i1.799
Type: Artículo

References

Chakravarthy, B., & Gargiulo, M. (1998). Maintaining Leadership Legitimacy in the Transition to New Organizational Forms. Journal of Management Studies, 35(4), 437-456. doi:10.1111/1467-6486.00104

Chesbrough, H.; Teece, D.C., (1996). When is virtual virtuous?: Organizing for innovation. Harvard Business Review, Vol. 64, January/February, pp 65-73.

Davenport, T.H.; Eccles R.G.; Prusak, L. (1992). Information Politics. Sloan Management Review, Vol. 34, fall, pp. 53-65. [+]
Chakravarthy, B., & Gargiulo, M. (1998). Maintaining Leadership Legitimacy in the Transition to New Organizational Forms. Journal of Management Studies, 35(4), 437-456. doi:10.1111/1467-6486.00104

Chesbrough, H.; Teece, D.C., (1996). When is virtual virtuous?: Organizing for innovation. Harvard Business Review, Vol. 64, January/February, pp 65-73.

Davenport, T.H.; Eccles R.G.; Prusak, L. (1992). Information Politics. Sloan Management Review, Vol. 34, fall, pp. 53-65.

Desreumeaux, A. (1996). Nouvelles formes d' organisation et évolution de l' enterprise. Revue Française de Gestion, Nº 107, Janvier - Fevrier, pp 86-108.

Dubrin, A.J. (2002). Fundamentals of organizational behaviour. South-Western Thomson Learning.

Galbraith, J. R. (1974). Organization Design: An Information Processing View. Interfaces, 4(3), 28-36. doi:10.1287/inte.4.3.28

Hann, J., & Weber, R. (1996). Information Systems Planning: A Model and Empirical Tests. Management Science, 42(7), 1043-1064. doi:10.1287/mnsc.42.7.1043

Jarillo, J. C. (1988). On strategic networks. Strategic Management Journal, 9(1), 31-41. doi:10.1002/smj.4250090104

Kaplan, R. S. (2006). How to implement a new strategy without disrupting your organization. Strategic Direction, 22(8). doi:10.1108/sd.2006.05622had.002

Morey, D.; Maybury, M.T; Thuraisingham, B.M., (2000). Knowledge Management. Classic and Contemporary Work. The MIT Press, Cambridge, MA Nelson, R.R. (1991). Why do firms differ and how does it matter? Strategic Management Journal, Vol. 12, winter, pp. 61-74.

Robbins S.P.; Pecento D.A.; Moon, H. (2008). Fundamentals of management: essential concepts and applications. Pretince Hall.

Rockart, J.F.; Short, J.E. (1989). Managing Organisational Interdependence. Sloan Management Review, Vol. 30, No. 2, pp. 7-17.

Russell, R. D., & Russell, C. J. (1992). An Examination of the Effects of Organizational Norms, Organizational Structure, and Environmental Uncertainty on Entrepreneurial Strategy. Journal of Management, 18(4), 639-656. doi:10.1177/014920639201800403

Russell, R.D. (1990). Innovations in Organizations: Toward an Integrated Model. Review of Business, Vol. 12, pp. 19-26.

Saleh, S. D., & Wang, C. K. (1993). The management of innovation: strategy, structure, and organizational climate. IEEE Transactions on Engineering Management, 40(1), 14-21. doi:10.1109/17.206645

Valdes-Conca,J.; Canos-Daros,L.; de Juana, S. (2008). B2E Relationships, Intranets and Competency Management. Human Resources Information Systems.

Vargas, G. E. (2008): Arquitectura del cambio organizacional: liderazgo, gestión del conocimiento e innovación tecnológica. Revista de Ingeniería, no.28, July/Dec. Bogotá.

Venkatraman, N.; Henderson, J.C. (1998). Real Strategies for Virtual Organizing. Sloan Management Review, Vol. 40, pp. 33-48.

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record