[EN] This project consists of the realization of an algorithm for the autonomous
guiding of terrestral vehicles based on different situations.
The software of the project is made with Labview, the designed code will
be ...[+]
[EN] This project consists of the realization of an algorithm for the autonomous
guiding of terrestral vehicles based on different situations.
The software of the project is made with Labview, the designed code will
be used to share flux information between the hardware (terrestral vehicle and
the computation system). From the computer the user will be able to select if
they desire manual driving or an autonomous one. In case of manual driving
the vehicle will be guided manually, with the keyboard. In the second case the
terrestral vehicle, using artificial vision, will receive real time information about
the road in order to be able to process the image and take control if necessary.
At the same time, based on the same artificial vision, information about whether
the driver is tired or not will be known, in order to take the control to manage
the situation if it is needed.
[-]
[ES] El presente proyecto consiste en la realización de un algoritmo para guiado
autónomo de vehículos terrestres presentado bajo varios escenarios de conducción.
La parte de software del proyecto será realizado con la ...[+]
[ES] El presente proyecto consiste en la realización de un algoritmo para guiado
autónomo de vehículos terrestres presentado bajo varios escenarios de conducción.
La parte de software del proyecto será realizado con la herramienta LabView,
el código diseñado servirá para realizar flujo de información entre el hardware
(el vehículo terrestre y el sistema de computación). Desde el ordenador se podrá
seleccionar si se desea una conducción manual o autónoma. En el caso del primer
tipo de conducción el vehículo será dirigido manualmente con el teclado del ordenado.
En el segundo caso el vehículo terrestre mediante visión artificial recibirá
información en tiempo real del carril para poder procesar la imagen y realizar el
control necesario. A su vez, con el mismo principio de visión artificial, se conocerá
en todo momento el nivel de fatiga del conductor, para en el caso de detectar un
nivel excesivo, tomar el control del vehículo y realizar la maniobra pertinente
[-]
|