Resumen:
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El presente trabajo tiene como objetivo principal potenciar un movimiento cultural surgido en Madrid en torno a la música colombiana. Pretende aportar al reconocimiento y posicionamiento global de la diversidad cultural ...[+]
El presente trabajo tiene como objetivo principal potenciar un movimiento cultural surgido en Madrid en torno a la música colombiana. Pretende aportar al reconocimiento y posicionamiento global de la diversidad cultural de Colombia, a través de la difusión de su música en Europa. El trabajo presenta el diseño del modelo de gestión de la Asociación Cultural ¿La Rueda de Madrid¿, la cual se desarrolla como una plataforma con sede en Madrid para la circulación, difusión, promoción e investigación de la música tradicional y las nuevas músicas de Colombia en Europa.
El concepto de ¿Rueda¿, forma natural de interpretación de la música tradicional en Colombia, se traslada metafóricamente y se aplica dentro de un modelo de gestión cultural que promueve la convergencia de agentes con intereses alrededor de la música y sus canales de circulación y difusión en Europa. Se conjuga una revisión bibliográfica y estadística de la industria musical con un trabajo de campo que indaga sus tendencias, potencialidades, y los diferentes agentes que interactúan en el medio. Todo ello con la finalidad de plantear estrategias de asociatividad y cooperación, desde la creación de una asociación cultural.
Este modelo, incorpora tecnologías de la comunicación y marketing online con el objetivo de que las agrupaciones de música colombiana adquieran las cualidades necesarias para exportar su música en mercados europeos. Propone la innovación en los formatos, códigos de comunicación y soportes: web, gráficos, audiovisuales, interactivos y redes sociales. La asociación ofrece servicios de soporte profesional, técnico, empresarial y de cooperación a músicos y agrupaciones colombianas, con el fin de lograr el desarrollo de proyectos competitivos de música tradicional y nuevas músicas en el marco de los programas de fomento de las políticas culturales, tanto de Colombia como de Europa. Por último, cabe resaltar la importante labor de abrir nuevos canales comerciales, de difusión e intercambio para la música y la cultura colombiana en los circuitos europeos.
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Design the business plan and cultural management model of the association or cultural company called "La Rueda de Madrid", which will be a platform based in Madrid for circulation, dissemination, promotion and research of ...[+]
Design the business plan and cultural management model of the association or cultural company called "La Rueda de Madrid", which will be a platform based in Madrid for circulation, dissemination, promotion and research of traditional music and new Colombian music in Europe.
La Rueda de Madrid raises several lines of work:
1. Portfolio of Artists: Will work in partnership with Colombian music groups to make booking and management contracts. Serve as a bridge between the groups and artists that he will represent to manage his coming to Europe to festivals, meetings, cultural markets, public and private events. La Rueda will be the node in Madrid, part of an international network of cultural management, which works for the circulation of Colombian music.
2. La Rueda de Madrid is also a musical group made up of Colombians living in Spain, who make traditional music from the Colombian Caribbean and mix it with modern sounds and those of other cultures. They are currently in the pre-production of their first album, and has been part of the Latin American music scene in Europe for about a year. In the summer of 2017 he toured several of the cities of the European Union. This is where the work of research, dissemination and renewal of the legacy of Colombian music comes from.
3. Audiovisual production: Generate contents, documentaries, video clips, visuals for concerts, among others. It will have an audiovisual production team with strategic teams and allies that will allow it to offer this type of services with the latest technologies and innovative approaches to other artists, companies and cultural associations.
4. Event management: Produce parties, festivals, meetings, workshops, talks, tours, jam sessions, wheels; throughout the year in the hands of concert halls, sponsors, allies, partners, media, cultural centers.
5. Merchandising: Sale of items such as hats, shirts, shirts, posters, discs, both of La Rueda and the bands with which he works.
To fulfill these lines, the objective of this work is to define the mission, vision, objectives, activities, strategies, legal framework, organizational structure, market study (market research, competition, allies, context, interest groups); budget, projection of sales and indicators of the project as an Organization of the Cultural Sector, whether it is a non-profit organization or a commercial company.
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