Resumen:
|
Des d'una perspectiva sistemàtica, aquest treball aporta la novetat de modelitzar els efectes d'interacció entre variables tecnològiques i socials, mitjançant el desenvolupament d'un projecte de responsabilitat social en ...[+]
Des d'una perspectiva sistemàtica, aquest treball aporta la novetat de modelitzar els efectes d'interacció entre variables tecnològiques i socials, mitjançant el desenvolupament d'un projecte de responsabilitat social en un sector altament especialitzat en conjuminar un esport de risc, la participació en el Ral·li Dakar, amb una malaltia crònica, com és la Diabetis Tipus 1.
Aquest punt de partida, dificulta l'accès a una bibliografia comparativa afí a aquestes peculiaritats, encara que ens vam servir de l'extens catàleg de publicacions per a realitzar una primera anàlisi teòrica de la situació i establir l'esbós sobre els estàndards exigits a l'hora de desenvolupar un pla de comunicació i responsabilitat social que consolidarà la marca de la corporació la qual, posteriorment, s'ha plasmat en aquest projecte i ha permès desenvolupar, empíricament, els continguts apresos durant aquests anys d'estudis universitaris.
En quant al contingut metodològic, es va iniciar amb la contextualització temàtica triada així com la disposició dels objectius a aconseguir. La fase d'investigació (interna i externa), facilita establir un diagnòstic de la situació real de l'empresa i definir la seua trajectòria en qüestions de responsabilitat social. La fase executiva, ens mostra el desplegament de les estratègies i tècniques aplicades a les diferents accions que conformen el pla.
Finalment, amb la posada en pràctica del projecte es va procedir a avaluar, depurar i reajustar les estratègies aplicades per garantir el compliment dels objectius. Del resultat d'aquest treball, es deriven les implicacions per a la gestió de la marca, centrades en la necessitat d'un plantejament estratègic en la integració de RSC i marca, dirigit pel compromís sincer a llarg termini i que per la seua especificitat servisca com a document de suport per a iniciatives similars.
Com a conclusió, els resultats demostren que les accions de responsabilitat social influeixen positivament sobre les dimensions del valor de marca, l'actitud cap a la mateixa i la seua singularitat.
[-]
If we take this research from a systematic perspective, it provides the novelty of modelling interaction effects between technological and social variables, through the development of a social responsibility project in a ...[+]
If we take this research from a systematic perspective, it provides the novelty of modelling interaction effects between technological and social variables, through the development of a social responsibility project in a highly specialized sector combining: a risk-taking sport ¿ the participation in the Dakar Rally ¿ with a chronic disease, like is Type 1 Diabetes.
Having this as a starting point made a difficult access to a comparative bibliography related to these peculiarities, although the extensive catalogue of publications helped us to make a first theoretical analysis of the situation and establish the outline on the standards required when developing a communication plan and social responsibility that will consolidate the brand of the corporation, which has subsequently been embodied in this project and has allowed to develop empirically the contents learned during these years of university studies.
Regarding the methodological content, the research began with the thematic contextualization chosen, as well as the disposition of the aims to be achieved.
Then, the researching phase ¿ internal and external ¿ made it easier for the establishment of a diagnosis of the real situation of the company and the definition of its trajectory in matters of social responsibility, succeeding the executive phase, with the deployment of strategies and techniques applied to the different actions that make up the plan.
Finally, with the implementation of the project, we proceed to evaluate, refine and readjust the strategies applied to ensure the achievement of the aims.
The results of this work derive from the implications of the brand management, focused on the need of a strategic approach and the integration of CSR and brand, guided by the long-term sincere commitment and that for its specificity serve as a document of support for similar initiatives.
As a conclusion, the results obtained show the positive influence social responsibility actions have on dimensions of brand value, attitude towards the brand and uniqueness.
[-]
|