- -

An analysis of interactive and interactional strategies in Conclusions and Discussion sections in Masters Theses

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

An analysis of interactive and interactional strategies in Conclusions and Discussion sections in Masters Theses

Show full item record

Mestre-Mestre, EM. (2017). An analysis of interactive and interactional strategies in Conclusions and Discussion sections in Masters Theses. Pragmalingüística. 25:416-438. http://hdl.handle.net/10251/108108

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/108108

Files in this item

Item Metadata

Title: An analysis of interactive and interactional strategies in Conclusions and Discussion sections in Masters Theses
Author:
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada
Issued date:
Abstract:
[EN] Significant amount of literature has been dedicated to study academic and scientific writing. Prolific work has studied specific sections of Research Articles (RA) (Dudley-Evans, 1994; Parkinson, 2011). Complemen-tary ...[+]


[FR] Ces derniers temps, l¿étude de l¿écriture académique et scientifique a suscité un grand intérêt comme le montrent les multiples travaux consacrés à l¿analyse de certaines sections d¿articles scientifiques (Dudley-Evans, ...[+]


[ES] El estudio de la escritura académica y científica ha suscitado un gran interés en los últimos años, como demuestra el prolífico trabajo dedicado a estudiar algunas secciones de los Artículos Científicos (AC) (Dudley-Evans, ...[+]
Subjects: Conclusion section , Discussion section , Metadiscourse markers , Master s thesis , NE/NNE , Sección conclusiones , Sección discusión , Marcadores metadiscursivos , Tesis de master , Section conclusion , Section discussion , Marqueurs métadiscursifs , Thèses de master , NA/NNA
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Pragmalingüística. (issn: 1133-682X )
Publisher:
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cadiz
Publisher version: http://hdl.handle.net/10498/20231
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record