- -

Dyslexic students: from language learning to language testing

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Dyslexic students: from language learning to language testing

Mostrar el registro completo del ítem

Pelleriti, M. (2018). Dyslexic students: from language learning to language testing. Editorial Universitat Politècnica de València. 1485-1493. https://doi.org/10.4995/HEAD18.2018.8231

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/109628

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Dyslexic students: from language learning to language testing
Autor: Pelleriti, Margherita
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This paper will focus on the delicate issue of assessing the language proficiency of dyslexic students in a foreign language, namely English. These learners are usually considered a sub-group of test takers because ...[+]
Palabras clave: Higher Education , Learning , Educational systems , Teaching , Dyslexia , SpLDs , Language testing , Learning differences , Acommodations , Testing validity
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788490486900
Fuente:
4th International Conference on Higher Education Advances (HEAD'18). (issn: 2603-5871 )
DOI: 10.4995/HEAD18.2018.8231
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD18/paper/view/8231
Título del congreso: Fourth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: Valencia, Spain
Fecha congreso: Junio 20-22,2018
Tipo: Comunicación en congreso Capítulo de libro
URL: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD18

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem