- -

Statistics anxiety in university students in assessment situations

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

Statistics anxiety in university students in assessment situations

Mostrar el registro completo del ítem

Frias-Navarro, D.; Monterde-I-Bort, H.; Navarro-Gonzalez, N.; Molina-Palomero, O.; Pascual-Soler, M.; Perezgonzalez, J.; Longobardi, C. (2018). Statistics anxiety in university students in assessment situations. Editorial Universitat Politècnica de València. 337-345. doi:10.4995/HEAD18.2018.7990

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/109652

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Statistics anxiety in university students in assessment situations
Autor:
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Many students have feelings of state anxiety when exams, and these feelings probably affect their performance. Statistics courses have been identified as producing the most anxiety. The purpose of our study is to ...[+]
Palabras clave: Higher Education , Learning , Educational systems , Teaching , Statistics anxiety , Academic achievement , Trait anxiety
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788490486900
Fuente:
4th International Conference on Higher Education Advances (HEAD'18).
DOI: 10.4995/HEAD18.2018.7990
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD18/paper/view/7990
Título del congreso: Fourth International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: Valencia, Spain
Fecha congreso: Junio 20-22,2018
Tipo: Comunicación en congreso Capítulo de libro
URL: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD18

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem