- -

Active methodologies and teaching performance: a necessary relationship in the field of education

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Active methodologies and teaching performance: a necessary relationship in the field of education

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Luis, M. Isabel es_ES
dc.contributor.author De la torre Cruz, Tamara es_ES
dc.contributor.author Huelmo, Jonathan es_ES
dc.contributor.author Llamazares, M. Camino es_ES
dc.contributor.author Ruiz, Esther es_ES
dc.contributor.author Prieto, Carlos es_ES
dc.contributor.author Palmero, Carmen es_ES
dc.contributor.author Jiménez, Alfredo
dc.date.accessioned 2018-10-05T13:28:51Z
dc.date.available 2018-10-05T13:28:51Z
dc.date.issued 2018-10-05T13:28:51Z
dc.identifier.isbn 9788490486900 es_ES
dc.identifier.issn 2603-5871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/109711
dc.description.abstract [EN] In the present communication, we present the project developed within the Teaching Innovation Group (APAC) of the Faculty of Education at the University of Burgos: “Active Methodologies and Teacher Performance: a road towards inclusion in the classroom”. The principal objective of this project is to contribute empirical evidence on the impact that the use of active methodologies has on teaching performance in the classroom. Its results are the basis for the transformation of initial teacher training, because Universities are responsible for training the teachers who will be at the forefront of schools in the 21st c. They have therefore to be offered access to the resources in their initial and lifelong education that permit change, allowing them to construct the paradigm of inclusive, sustainable, and quality education. es_ES
dc.description.abstract [ES] En la presente comunicación, presentamos el proyecto desarrollado dentro del Grupo de Innovación Docente (APAC) de la Facultad de Educación de la Universidad de Burgos: "Metodologías Activas y Desempeño Docente: un camino hacia la inclusión en el aula". El objetivo principal de este proyecto es aportar evidencia empírica sobre el impacto que tiene el uso de metodologías activas en el rendimiento docente en el aula. Sus resultados son la base para la transformación de la formación inicial del profesorado, porque las universidades son responsables de la formación de los profesores que estarán a la vanguardia de las escuelas en el 21 stdo. Por lo tanto, se les debe ofrecer acceso a los recursos en su educación inicial y de por vida que permitan el cambio, permitiéndoles construir el paradigma de la educación inclusiva, sostenible y de calidad.
dc.description.uri http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD18 es_ES
dc.format.extent 7
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof 4th International Conference on Higher Education Advances (HEAD'18)
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Higher Education es_ES
dc.subject Learning es_ES
dc.subject Educational systems es_ES
dc.subject Teaching es_ES
dc.subject Active methodologies
dc.subject Teaching performance
dc.subject Education
dc.title Active methodologies and teaching performance: a necessary relationship in the field of education es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/HEAD18.2018.8134 es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Luis, MI.; De La Torre Cruz, T.; Huelmo, J.; Llamazares, MC.; Ruiz, E.; Prieto, C.; Palmero, C.... (2018). Active methodologies and teaching performance: a necessary relationship in the field of education. Editorial Universitat Politècnica de València. 995-1001. https://doi.org/10.4995/HEAD18.2018.8134 es_ES
dc.description.accrualMethod OCS es_ES
dc.relation.conferencename Fourth International Conference on Higher Education Advances es_ES
dc.relation.conferencedate Junio 20-22,2018 es_ES
dc.relation.conferenceplace Valencia, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD18/paper/view/8134 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 995
dc.description.upvformatpfin 1001
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela OCS\8134 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem