Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Luis, M. Isabel | es_ES |
dc.contributor.author | De la torre Cruz, Tamara | es_ES |
dc.contributor.author | Huelmo, Jonathan | es_ES |
dc.contributor.author | Llamazares, M. Camino | es_ES |
dc.contributor.author | Ruiz, Esther | es_ES |
dc.contributor.author | Prieto, Carlos | es_ES |
dc.contributor.author | Palmero, Carmen | es_ES |
dc.contributor.author | Jiménez, Alfredo | |
dc.date.accessioned | 2018-10-05T13:28:51Z | |
dc.date.available | 2018-10-05T13:28:51Z | |
dc.date.issued | 2018-10-05T13:28:51Z | |
dc.identifier.isbn | 9788490486900 | es_ES |
dc.identifier.issn | 2603-5871 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/109711 | |
dc.description.abstract | [EN] In the present communication, we present the project developed within the Teaching Innovation Group (APAC) of the Faculty of Education at the University of Burgos: “Active Methodologies and Teacher Performance: a road towards inclusion in the classroom”. The principal objective of this project is to contribute empirical evidence on the impact that the use of active methodologies has on teaching performance in the classroom. Its results are the basis for the transformation of initial teacher training, because Universities are responsible for training the teachers who will be at the forefront of schools in the 21st c. They have therefore to be offered access to the resources in their initial and lifelong education that permit change, allowing them to construct the paradigm of inclusive, sustainable, and quality education. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] En la presente comunicación, presentamos el proyecto desarrollado dentro del Grupo de Innovación Docente (APAC) de la Facultad de Educación de la Universidad de Burgos: "Metodologías Activas y Desempeño Docente: un camino hacia la inclusión en el aula". El objetivo principal de este proyecto es aportar evidencia empírica sobre el impacto que tiene el uso de metodologías activas en el rendimiento docente en el aula. Sus resultados son la base para la transformación de la formación inicial del profesorado, porque las universidades son responsables de la formación de los profesores que estarán a la vanguardia de las escuelas en el 21 stdo. Por lo tanto, se les debe ofrecer acceso a los recursos en su educación inicial y de por vida que permitan el cambio, permitiéndoles construir el paradigma de la educación inclusiva, sostenible y de calidad. | |
dc.description.uri | http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD18 | es_ES |
dc.format.extent | 7 | |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Editorial Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | 4th International Conference on Higher Education Advances (HEAD'18) | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Higher Education | es_ES |
dc.subject | Learning | es_ES |
dc.subject | Educational systems | es_ES |
dc.subject | Teaching | es_ES |
dc.subject | Active methodologies | |
dc.subject | Teaching performance | |
dc.subject | Education | |
dc.title | Active methodologies and teaching performance: a necessary relationship in the field of education | es_ES |
dc.type | Comunicación en congreso | es_ES |
dc.type | Capítulo de libro | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/HEAD18.2018.8134 | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Luis, MI.; De La Torre Cruz, T.; Huelmo, J.; Llamazares, MC.; Ruiz, E.; Prieto, C.; Palmero, C.... (2018). Active methodologies and teaching performance: a necessary relationship in the field of education. Editorial Universitat Politècnica de València. 995-1001. https://doi.org/10.4995/HEAD18.2018.8134 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OCS | es_ES |
dc.relation.conferencename | Fourth International Conference on Higher Education Advances | es_ES |
dc.relation.conferencedate | Junio 20-22,2018 | es_ES |
dc.relation.conferenceplace | Valencia, Spain | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD18/paper/view/8134 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 995 | |
dc.description.upvformatpfin | 1001 | |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.relation.pasarela | OCS\8134 | es_ES |