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Parametric study of concrete box-girder footbridges

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Parametric study of concrete box-girder footbridges

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dc.contributor.author Yepes, V. es_ES
dc.contributor.author Pérez-López, E. es_ES
dc.contributor.author Alcalá, J. es_ES
dc.contributor.author García-Segura, T. es_ES
dc.date.accessioned 2018-11-13T11:11:15Z
dc.date.available 2018-11-13T11:11:15Z
dc.date.issued 2018 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/112398
dc.description.abstract [EN] This paper presents a study of the parametric variability of post-tensioned concrete box-girder pedestrian bridges. SAMO2 algorithm is used for the parametric study. This algorithm combines SA with a mutation operator, to find the economic solutions. A span-length parametric study analyzes the characteristics for the best design of a three-span deck in which the main span ranges from 30 to 60 m. The depth and the number of strands were adjusted according to span length, while the thickness of the slabs presented the same optimum values in all cases. Results show that the amount of steel and volume of concrete per square meter of deck shows a good correlation with the main span length. This study demonstrates that by increasing the main span length by one meter, the total cost per square meter of the deck increases by 6.38 euros on average. Thus, this paper shows the relationship between the span length and geometrical and steel variables to produce and build a cost-efficient pedestrian bridge. es_ES
dc.description.sponsorship This research was financially supported by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness along with FEDER funding (Project BIA2014- 56574-R and Project BIA2017-85098-R).
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Dynamic Academy Yazilim es_ES
dc.relation.ispartof Journal of Construction Engineering, Management & Innovation. JCEMI es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Structural optimization es_ES
dc.subject Post-tensioned concrete es_ES
dc.subject Box-girder bridge es_ES
dc.subject Pedestrian bridge es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA DE LA CONSTRUCCION,PROYECTOS DE INGENIERIA es_ES
dc.title Parametric study of concrete box-girder footbridges es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.31462/jcemi.2018.01067074 es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/BIA2017-85098-R/ES/DISEÑO Y MANTENIMIENTO OPTIMO ROBUSTO Y BASADO EN FIABILIDAD DE PUENTES E INFRAESTRUCTURAS VIARIAS DE ALTA EFICIENCIA SOCIAL Y MEDIOAMBIENTAL BAJO PRESUPUESTOS RESTRICTIVOS/ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//BIA2014-56574-R/ES/TOMA DE DECISIONES EN LA GESTION DEL CICLO DE VIDA DE PUENTES PRETENSADOS DE ALTA EFICIENCIA SOCIAL Y MEDIOAMBIENTAL BAJO PRESUPUESTOS RESTRICTIVOS/
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports, es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
dc.description.bibliographicCitation Yepes, V.; Pérez-López, E.; Alcalá, J.; García-Segura, T. (2018). Parametric study of concrete box-girder footbridges. Journal of Construction Engineering, Management & Innovation. JCEMI. 1(2):67-74. https://doi.org/10.31462/jcemi.2018.01067074 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.31462/jcemi.2018.01067074 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 67 es_ES
dc.description.upvformatpfin 74 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 1 es_ES
dc.description.issue 2 es_ES
dc.identifier.eissn 2630-5771 es_ES
dc.relation.pasarela S\366252 es_ES
dc.contributor.funder Ministerio de Economía y Competitividad es_ES


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