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The importance of origin in the choice of agricultural products. The case of Navarra asparagus

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The importance of origin in the choice of agricultural products. The case of Navarra asparagus

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dc.contributor.author Cortiñas, Mónica es_ES
dc.contributor.author Chocarro, Raquel es_ES
dc.contributor.author Elorz, Margarita es_ES
dc.contributor.author Villanueva, María Luisa es_ES
dc.coverage.spatial east=-1.6760690999999497; north=42.6953909; name=Calle Iparralde, 31398, Navarra, Espanya es_ES
dc.date.accessioned 2018-11-15T10:36:18Z
dc.date.available 2018-11-15T10:36:18Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.issn 1578-0732
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/112526
dc.description.abstract [EN] In this research, we analyze the importance of the extrinsic attributes in the customer’s choice of the white asparagus category, paying special attention on the influence of the origin and in the asparagus designation of origin from Navarra. For this, an experiment was designed which included 18 choice screens’ with choices made with combinations of the attributes. The results are analyzed according to a logit multinomial model which allows evaluating the importance of the attributes. Due to a latent segmentation, heterogeneity is controlled and we detect different customer segments. es_ES
dc.description.abstract [ES] En este trabajo se analiza la importancia de los atributos extrínsecos en la elección del consumidor para la categoría del espárrago blanco, prestando especial atención a la influencia del origen y a la de la denominación de origen espárrago de Navarra. Para ello, se diseña un experimento que incluye 18 pantallas de elección con alternativas formadas por combinaciones de dichos atributos. Los resultados se analizan mediante un modelo logit multinomial que permite valorar la importancia de los atributos. Mediante una segmentación latente se controla la heterogeneidad y detectamos segmentos diferenciados en el conjunto de los consumidores. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Economía Agraria y Recursos Naturales - Agricultural and Resource Economics
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Denominación de Origen es_ES
dc.subject Espárrago de Navarra es_ES
dc.subject Diseño experimental es_ES
dc.subject Análisis de elección es_ES
dc.subject Segmentación latente es_ES
dc.subject Designation of Origin es_ES
dc.subject Asparaguses from Navarra es_ES
dc.subject Experimental design es_ES
dc.subject Choice analysis es_ES
dc.subject Latent segmentation es_ES
dc.title The importance of origin in the choice of agricultural products. The case of Navarra asparagus es_ES
dc.title.alternative La importancia del atributo origen en la elección de productos agroalimentarios. El caso del espárrago de Navarra es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2018-11-15T08:26:52Z
dc.identifier.doi 10.7201/earn.2007.13.04
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Cortiñas, M.; Chocarro, R.; Elorz, M.; Villanueva, ML. (2007). The importance of origin in the choice of agricultural products. The case of Navarra asparagus. Economía Agraria y Recursos Naturales - Agricultural and Resource Economics. 7(13):57-90. https://doi.org/10.7201/earn.2007.13.04 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.7201/earn.2007.13.04 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 57 es_ES
dc.description.upvformatpfin 90 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 7
dc.description.issue 13
dc.identifier.eissn 2174-7350


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