- -

Study of different fuel injection and air management strategies as a tool for emissions control in a compression ignition engine (Diesel engine)

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Study of different fuel injection and air management strategies as a tool for emissions control in a compression ignition engine (Diesel engine)

Mostrar el registro completo del ítem

Estepa Ruiz, D. (2018). Study of different fuel injection and air management strategies as a tool for emissions control in a compression ignition engine (Diesel engine) [Tesis doctoral no publicada]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/113076

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/113076

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Study of different fuel injection and air management strategies as a tool for emissions control in a compression ignition engine (Diesel engine)
Autor: Estepa Ruiz, Daniel
Director(es): Molina Alcaide, Santiago Alberto
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2018-10-19
Fecha difusión:
Resumen:
En la actualidad, la industria del transporte es la encargada de satisfacer las necesidades logísticas del mundo. Los combustibles fósiles continúan siendo la principal fuente de energía de esta industria, y el motor Diésel, ...[+]


En l'actualitat, la indústria del transport és l'encarregada de satisfer les necessitats logístiques del món. Els combustibles fòssils continuen sent la principal font d'energia d'aquesta indústria, i el motor Diésel, una ...[+]


Nowadays, the transport industry is responsible for accomplish the world's logistics requirements. Fossil fuels continue to be the main source of energy for this industry, and the Diesel engine, one of the main technologies ...[+]
Palabras clave: Diesel engine , Emissions legislation , Internal EGR, Miller, Injection tunning , Engine testing , Combustion , NOx reduction , Emerging Markets
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/113076
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Tipo: Tesis doctoral

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem