- -

DIY y producción audiovisual amateur. Tensiones en la construcción de las visualidades contemporáneas

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

DIY y producción audiovisual amateur. Tensiones en la construcción de las visualidades contemporáneas

Show full item record

Moreno Acosta, AM. (2018). DIY y producción audiovisual amateur. Tensiones en la construcción de las visualidades contemporáneas. ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. (3):24-39. https://doi.org/10.4995/aniav.2018.10052

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/116024

Files in this item

Item Metadata

Title: DIY y producción audiovisual amateur. Tensiones en la construcción de las visualidades contemporáneas
Secondary Title: DIY and audiovisual amateur production. Tensions in the construction of contemporary visualities
Author: Moreno Acosta, Adriana Marcela
Issued date:
Abstract:
[EN] This text presents theoretical approaches along with historical aspects around the ideas of DIY (Do It Yourself) from a perspective linked to visual studies and with the intention of proposing a critical posture towards ...[+]


[ES] El texto presenta aproximaciones teóricas junto con aspectos históricos alrededor de las ideas del DIY (Do It Yourself) desde una postura vinculada con los estudios visuales y con la intención de proponer una perspectiva ...[+]
Subjects: Audiovisual , Internet , Visualidades , Amateur , DIY , Visualities
Copyrigths: Reconocimiento (by)
Source:
ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. (eissn: 2530-9986 )
DOI: 10.4995/aniav.2018.10052
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/aniav.2018.10052
Type: Artículo

References

Brea, J, L. (1991). Las auras frías. El culto a la obra de arte en la era postaurática. Barcelona: Editorial Anagrama.

Brea, J, L. (2007). Cultura RAM: Mutaciones de la cultura en la era de su distribución electrónica. Gedisa Editorial.

Brown, W. (2014). Amateur Digital Filmmaking and Capitalism. En Mazierska, E., & Kristensen, L. (eds.) Marx at the movies. Revisiting History, Theory and Practice. UK: Palgrave Macmillan. [+]
Brea, J, L. (1991). Las auras frías. El culto a la obra de arte en la era postaurática. Barcelona: Editorial Anagrama.

Brea, J, L. (2007). Cultura RAM: Mutaciones de la cultura en la era de su distribución electrónica. Gedisa Editorial.

Brown, W. (2014). Amateur Digital Filmmaking and Capitalism. En Mazierska, E., & Kristensen, L. (eds.) Marx at the movies. Revisiting History, Theory and Practice. UK: Palgrave Macmillan.

Chanan, M. (2015). Swallowing Time. On the Immaterial Labour of the Video Blogger. En Mazierska, E., & Kristensen, L. (eds.) Marxism and Film Activism. Screening Alternative Worlds. New York: Berghahn Books.

Elder-Vass, D. (2018). Lifeworld and systems in the digital economy. European Journal of Social Theory. 21, Issue 2, pp. 227-244. Recuperado de: https://doi.org/10.1177/1368431017709703

Mirzoeff, (2016). El derecho a Mirar. Revista científica de información y comunicación, 13, pp. 29-65. Recuperado de: http://www.icjournal-ojs.org/index.php/ICJournal/article/view/358/313

Moran, J. M. (2002). There's No Place Like Home Video. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Moraza, J.L. (2012). El arte en la era del capitalismo cognitivo. En: Jornadas de El arte en la Sociedad del Conocimiento, organizadas por la Sección de Artes Plásticas y Monumentales de la Sociedad de Estudios Vascos. Facultad de Bellas Artes de la Universidad del País Vasco.

Moreno Acosta, A. M. (2014). ¿Banalidades virales? Algunas consideraciones acerca de videos "divertidos" en YouTube. Comunic@Red, 1(1), 24-41. Universidad Distrital Bogotá, Colombia. Recuperado de http://mtcomunicacion.udistrital.edu.co:8080/c/document_library/get_file?uuid=f8f8ddb2-59c5- 4eb1-8b66-5f4bc071fad4&groupId=47932

Moreno Acosta, A. M. (2015). Observación flotante como herramienta metodológica para el estudio de producción audiovisual amateur publicada en el portal YouTube. Publicado En: De Pedro, Antonio y Rosauro, Elena (Coord.) Cómo ver cómo. Textos sobre cultura visual latinoamericana.

Moreno Acosta, A. M. (2016). Fotografía amateur: la construcción cultural de un rol. Revista Comunicación 34 (1), 23-38. Universidad Pontificia Bolivariana. Medellín, Colombia. Recuperado de: https://revistas.upb.edu.co/index.php/comunicacion/article/view/6768

Munir, K., y Phillips, N. (2005). The Birth of the "Kodak Moment": Institutional Enterpreneurship and the Adoption of New Technologies. Organization Studies, 26(11), 1665-1687. https://doi.org/10.1177/0170840605056395

Schatzki, T. (1996). Social Practices: A Wittgensteinian Approach to Human Activity and the Social. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511527470

Van Dijck, J. (2007). Television 2.0: YouTube and the Emergence of Homecasting. University of Amsterdam, Media in Transition International Conference, MIT. Amsterdam.

Watson, M. & Shove, E. (2008). Product, Competence, Project and Practice DIY and the dynamics of craft consumption. En Journal of Consumer Culture, Vol 8(1): 69-89 https://doi.org/10.1177/1469540507085726

Wehr. K. (2012) DIY: The Search for Control and Self-reliance in the 21st Century. New York: Routledge.

Zimmermann, P. R. (1995). Reel Families. A Social History of The Amateur Film. Bloomington: Indiana University Press.

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record