- -

Más allá del museo. Nuevos escenarios para la exposición

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Más allá del museo. Nuevos escenarios para la exposición

Show full item record

Ibáñez Giménez, M. (2018). Más allá del museo. Nuevos escenarios para la exposición. EME Experimental Illustration, Art & Design. (6):68-77. https://doi.org/10.4995/eme.2018.9871

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/116058

Files in this item

Item Metadata

Title: Más allá del museo. Nuevos escenarios para la exposición
Secondary Title: Beyond the museum. New scenarios for the exhibition
Author: Ibáñez Giménez, Maite
Issued date:
Abstract:
[EN] Exhibition's stage has become a changing exercise over time, linked to a way of thinking historically the work. There are new museographic responses born of the participation of artists, architects and designers, and ...[+]


[ES] El escenario de la exposición se ha convertido en un ejercicio cambiante a lo largo del tiempo, vinculado a una manera de pensar históricamente la obra. Existen nuevas respuestas museográficas nacidas de la participación ...[+]
Subjects: Museo , Exposición temporal , Diseño , Comisario , Escenografía , Museum , Temporary exhibition , Design , Curator , Scenography
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
EME Experimental Illustration, Art & Design. (issn: 2253-6337 ) (eissn: 2341-3018 )
DOI: 10.4995/eme.2018.9871
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/eme.2018.9871
Type: Artículo

References

ALTSHULER, BRUCE, Salon to Bienal: Exhibitions that Made Art History, volume I, 1863-1959, Londres, Phaidon Press, 2008.

AA.VV., Colección XIII. Hacia un nuevo museo de arte contemporáneo, [cat. expo.] Madrid, Centro de Arte Dos de Mayo (CA2M), 2016.

AA.VV., Documenta V [cat. expo.], Kassel, 1972. [+]
ALTSHULER, BRUCE, Salon to Bienal: Exhibitions that Made Art History, volume I, 1863-1959, Londres, Phaidon Press, 2008.

AA.VV., Colección XIII. Hacia un nuevo museo de arte contemporáneo, [cat. expo.] Madrid, Centro de Arte Dos de Mayo (CA2M), 2016.

AA.VV., Documenta V [cat. expo.], Kassel, 1972.

AZARA, PEDRO; GURI, CARLES, Arquitectos a escena. Escenografías y montajes de exposición en los 90, Barcelona, Gustavo Gili, 2000.

BASSAS, XAVIER (ed.) Genealogías curatoriales. 26 comisarios/as en diálogo, Madrid, Casimiro, 2016.

FERNÁNDEZ LÓPEZ, OLGA, Mil bestias que rugen. Dispositivos de exposición para una modernidad crítica [cat. expo.], Centro Andaluz de Arte Contemporáneo (CAAC), 2017.

HEINZ HOLZ, HANS, De la obra de arte a la mercancía, Barcelona, Gustavo Gili, 1979.

IBAÑEZ GIMÉNEZ, MAITE, IVAM- Centre del Carme (1989-2002). La exposición como obra de arte. València, Institut Alfons El Magnànim, Diputació de València, 2011.

MANEM, MARTÍ, Salir de la exposición (si es que alguna vez habíamos entrado),Bilbao, Consonni, 2012.

MARINCOLA, PAULA, What Makes a Great Exhibition? Philadelphia, ed. Philadelphia Exhibitions Initiative, 2006.

MARTINON, JEAN-PAUL, The Curatorial. A Philosophy of Curating, Londres, Bloomsbury Academic, 2013.

PICAZO, GLÒRIA (ed), Impasse, 4: Exposiciones de arte contemporáneo: Importancia y repercusión en el arte español, Lleida, Centre d'Art La Panera, Ajuntament de Lleida, 2004.

RICO, JUAN CARLOS, La investigación teórica: Museos, del templo al laboratorio, Madrid, Sílex, 2011.

SÁNCHEZ, José, A. (ed), La escena moderna. Manifiestos y textos sobre teatro de la época de las vanguardias, Madrid, Akal, 1999.

STANISZEWSKI, MARY ANNE, The Power of Display. A History of Exhibition Installations at the Museum of Modern Art, Massachussets, The MITT Press, 1998.

TEJEDA, ISABEL, El montaje como traducción. Fidelidades, traiciones y hallazgos en el arte contemporáneo desde los años setenta, Madrid, Trama, 2006.

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record