- -

Modelización matemática en la educación secundaria: manual de uso

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Modelización matemática en la educación secundaria: manual de uso

Show full item record

Gallart, C.; Ferrando Palomares, I.; García Raffi, LM. (2019). Modelización matemática en la educación secundaria: manual de uso. Modelling in Science Education and Learning. 12(1):71-86. https://doi.org/10.4995/msel.2019.10955

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/118076

Files in this item

Item Metadata

Title: Modelización matemática en la educación secundaria: manual de uso
Secondary Title: Mathematical Modeling in SecondaryEducation: A User's Manual
Author:
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Pura y Aplicada - Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada
Issued date:
Abstract:
[EN] One of the main problems that arise when implementing a mathematical modeling task to the secondary classroom is the lack of a detailed description, from the didactic perspective, that helps and guides the in-service ...[+]


[ES] Uno de los principales problemas que surgen al trasladar una tarea de modelización matemática al aula de secundaria es la falta de una descripción detallada, desde la perspectiva de la didáctica, que ayude y oriente ...[+]
Subjects: Tarea de modelización , Educación secundaria , Profesores en activo , Experiencia de aula , Modeling task , Secondary level classroom , In-service teachers , Classroom experience
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2019.10955
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2019.10955
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record