Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Gallart, Cesar | es_ES |
dc.contributor.author | Ferrando Palomares, Irene | es_ES |
dc.contributor.author | García Raffi, Lluís Miquel | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-03-13T11:36:07Z | |
dc.date.available | 2019-03-13T11:36:07Z | |
dc.date.issued | 2019-02-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/118076 | |
dc.description.abstract | [EN] One of the main problems that arise when implementing a mathematical modeling task to the secondary classroom is the lack of a detailed description, from the didactic perspective, that helps and guides the in-service teachers in the implementation of this type of activity and that allows them to identify which are the learning objectives being pursued; if this kind of activities t within the oficial curriculum; the type of tasks that allow these objectives to be achieved; how to carry out their evaluation or what methodology to use. In this article we will address all these aspects from the perspective of a classroom experience, detailing each of the phases involved in the implementation of a modeling activity. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Uno de los principales problemas que surgen al trasladar una tarea de modelización matemática al aula de secundaria es la falta de una descripción detallada, desde la perspectiva de la didáctica, que ayude y oriente al profesor en servicio en la implementación de este tipo de actividad: los objetivos de aprendizaje que se persiguen; su encaje dentro del curriculo oficial; el tipo de tareas que permiten alcanzar estos objetivos; cómo realizar su evaluación o qué metodología utilizar. En este artículo abordaremos todos estos aspectos a partir de una experiencia de aula, detallando cada una de las fases implicadas en una actividad de modelización. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Modelling in Science Education and Learning | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Tarea de modelización | es_ES |
dc.subject | Educación secundaria | es_ES |
dc.subject | Profesores en activo | es_ES |
dc.subject | Experiencia de aula | es_ES |
dc.subject | Modeling task | es_ES |
dc.subject | Secondary level classroom | es_ES |
dc.subject | In-service teachers | es_ES |
dc.subject | Classroom experience | es_ES |
dc.title | Modelización matemática en la educación secundaria: manual de uso | es_ES |
dc.title.alternative | Mathematical Modeling in SecondaryEducation: A User's Manual | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2019-03-12T12:26:54Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/msel.2019.10955 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Pura y Aplicada - Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Gallart, C.; Ferrando Palomares, I.; García Raffi, LM. (2019). Modelización matemática en la educación secundaria: manual de uso. Modelling in Science Education and Learning. 12(1):71-86. https://doi.org/10.4995/msel.2019.10955 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/msel.2019.10955 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 71 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 86 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 12 | |
dc.description.issue | 1 | |
dc.identifier.eissn | 1988-3145 |