- -

Time-Based Calibration of the Inertial Operating Speed to Enhance the Assessment of the Geometric Design Consistency

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Time-Based Calibration of the Inertial Operating Speed to Enhance the Assessment of the Geometric Design Consistency

Mostrar el registro completo del ítem

Llopis-Castelló, D.; Bella, F.; Camacho-Torregrosa, FJ.; García García, A. (2018). Time-Based Calibration of the Inertial Operating Speed to Enhance the Assessment of the Geometric Design Consistency. Transportation Research Record. 2672(38):223-232. https://doi.org/10.1177/0361198118782009

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/120343

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Time-Based Calibration of the Inertial Operating Speed to Enhance the Assessment of the Geometric Design Consistency
Autor: Llopis-Castelló, David Bella, Francesco Camacho-Torregrosa, Francisco Javier García García, Alfredo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Road crashes are mainly caused by three concurrent factors: infrastructure, vehicle, and human factors. The interaction between the infrastructure and human factors leads to the concept of geometric design consistency. ...[+]
Palabras clave: Geometric design consistency , Road safety , Operating speed , Inertial operating speed , Driver s behavior
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Transportation Research Record. (issn: 0361-1981 )
DOI: 10.1177/0361198118782009
Editorial:
Transportation Research Board
Versión del editor: https://doi.org/10.1177/0361198118782009
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-42578-P/ES/ESTUDIO EXPERIMENTAL DE LA FUNCIONALIDAD Y SEGURIDAD DE LAS CARRETERAS CONVENCIONALES/
Agradecimientos:
This research was subsidized by the Spanish Ministry of Economy, Industry, and Competitiveness through ‘‘Ayudas a la movilidad predoctoral para la realizacio´n de estancias breves en centros de I+ D 2015.’’ The study ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem