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Computational performance of analytical methods for the acoustic modelling of automotive exhaust devices incorporating monoliths

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Computational performance of analytical methods for the acoustic modelling of automotive exhaust devices incorporating monoliths

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Denia, FD.; Martínez Casas, J.; Carballeira, J.; Nadal, E.; Fuenmayor Fernández, FJ. (2018). Computational performance of analytical methods for the acoustic modelling of automotive exhaust devices incorporating monoliths. Journal of Computational and Applied Mathematics. 330:995-1006. https://doi.org/10.1016/j.cam.2017.03.010

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/121433

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Metadatos del ítem

Título: Computational performance of analytical methods for the acoustic modelling of automotive exhaust devices incorporating monoliths
Autor: Denia, F. D. Martínez Casas, José Carballeira, Javier Nadal, Enrique Fuenmayor Fernández, Francisco Javier
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The acoustic modelling of automotive exhaust devices, such as catalytic converters (CC) and diesel particulate filters (DPF), usually requires the use of multidimensional analytical and numerical techniques. The ...[+]
Palabras clave: Acoustic Modelling , Sound Attenuation , Transmission Loss , Automotive Exhaust Device , Monolith , Catalytic Converter , Mode Matching Method , Point Collocation Technique , Transfer Matrix , Finite Element Method , Computational Performance.
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Journal of Computational and Applied Mathematics. (issn: 0377-0427 )
DOI: 10.1016/j.cam.2017.03.010
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.cam.2017.03.010
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO%2F2016%2F007/ES/Modelado numérico avanzado en ingeniería mecánica/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//GV%2F2016%2F011/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-45596-C2-1-R/ES/DESARROLLO DE NUEVAS TECNOLOGIAS DESTINADAS A REDUCIR EL IMPACTO ACUSTICO DEL TRANSPORTE FERROVIARIO EN ENTORNOS URBANOS/
Agradecimientos:
This work has been supported by Ministerio de Economia y Competitividad and the European Regional Development Fund (project TRA2013-45596-C2-1-R), as well as Generalitat Valenciana (projects Prometeo/2016/007 and GV/2016/011 ...[+]
Tipo: Artículo

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