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Factors that influence the success of companies in the sharing economy sector, when expanding their market: A case study of HomySpace´s expand

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Factors that influence the success of companies in the sharing economy sector, when expanding their market: A case study of HomySpace´s expand

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dc.contributor.advisor Segarra Oña, María del Val es_ES
dc.contributor.author Giourgali, Artemis es_ES
dc.coverage.spatial east=-0.3351357999999891; north=39.4795088; name=Carrer Pedro Duque, 46022 València, Valencia, Espanya es_ES
dc.date.accessioned 2019-06-07T14:43:55Z
dc.date.available 2019-06-07T14:43:55Z
dc.date.created 2019-05-23
dc.date.issued 2019-06-07 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/121734
dc.description.abstract [EN] Businesses that are considering expansion, have an interest in knowledge about factors that contribute to the success or failure in that act. Armed with this knowledge, they can evaluate their own prospects and potential risks. A very important part of a business life, is the contribution to innovative activities, competition, economic growth and expansion. The study of the factors that affect that success, consists of a very large scale of facts including the marketing and operations, the acquisition of new clients, the customer needs etc. The objective of this research, is to focus on these factors, find results and turn them into applicable solutions. This paper deepens on the field, with a case study of the company homyspace, which is a very representative example of sharing economy companies. Homyspace is a Valencia based start-up company, whos business, consist of the temporal rent of other peoples properties, exclusively to companies and their employees. The company made its way into the sector, with one of the biggest trends worldwide concerning the labor environment, the working travels and displacements. With a main goal to make the workers feel like home and offer them the best possible accommodation experience during their working travel, homyspace continues to grow. Clear solutions and directions can be established by studying the customer needs, see how the company offers its services to cover them, see the different sales techniques and the main problems and that the companies are facing when expanding, to give results and turn them into applicable solutions. es_ES
dc.description.abstract [ES] Las empresas que están considerando expandirse tienen interés en conocer los factores que contribuyen al éxito o fracaso de ese acto. Armados con este conocimiento, pueden evaluar sus propios prospectos y riesgos potenciales. Una parte muy importante de un negocio, es el aporte a las actividades innovadoras, la competencia, el crecimiento económico y la expansión. El estudio de los factores que afectan ese éxito consiste en una gran escala de hechos, incluidos el mercadeo y las operaciones, la adquisición de nuevos clientes, las necesidades de los clientes, etc. El objetivo de esta investigación es centrarse en estos factores, encontrar resultados. y convertirlos en soluciones aplicables. Este documento se profundiza en el campo, con un estudio de caso de la empresa "homyspace". que es un ejemplo muy representativo de compartir la economía de las empresas. Homyspace es una empresa startup con sede en Valencia, cuyo negocio consiste en el alquiler temporal de las propiedades de otras personas, exclusivamente a empresas y sus empleados. La empresa se abrió camino en el sector, con una de las mayores tendencias a nivel mundial en lo que respecta al entorno laboral, los viajes de trabajo y los desplazamientos. Con el objetivo principal de hacer que los trabajadores se sientan como en casa y ofrecerles la mejor experiencia de alojamiento posible durante su viaje de trabajo, Homyspace continúa creciendo. Así, se pueden establecer soluciones y direcciones claras estudiando las necesidades de los clientes, ver cómo la compañía ofrece sus servicios para cubrirlos, ver las diferentes técnicas de ventas y los principales problemas y que las compañías enfrentan al expandirse, dar resultados y convertirlos en soluciones aplicables. es_ES
dc.format.extent 87 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Factores de éxito es_ES
dc.subject Business growth es_ES
dc.subject Scaling es_ES
dc.subject Business expansion factors es_ES
dc.subject New market investment es_ES
dc.subject Economía compartida es_ES
dc.subject Expansión de mercado es_ES
dc.subject Sharing economy es_ES
dc.subject Market expansion es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Gestión de Empresas, Productos y Servicios-Màster Universitari en Gestió D'Empreses, Productes i Serveis es_ES
dc.title Factors that influence the success of companies in the sharing economy sector, when expanding their market: A case study of HomySpace´s expand es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Giourgali, A. (2019). Factors that influence the success of companies in the sharing economy sector, when expanding their market: A case study of HomySpace´s expand. http://hdl.handle.net/10251/121734 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\101402 es_ES


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