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Experimental investigation on the efficiency of a diesel oxidation catalyst in a medium-duty multi-cylinder RCCI engine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Experimental investigation on the efficiency of a diesel oxidation catalyst in a medium-duty multi-cylinder RCCI engine

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Benajes, J.; García Martínez, A.; Monsalve-Serrano, J.; Lago-Sari, R. (2018). Experimental investigation on the efficiency of a diesel oxidation catalyst in a medium-duty multi-cylinder RCCI engine. Energy Conversion and Management. 176:1-10. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2018.09.016

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/122863

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Título: Experimental investigation on the efficiency of a diesel oxidation catalyst in a medium-duty multi-cylinder RCCI engine
Autor: Benajes, Jesús García Martínez, Antonio Monsalve-Serrano, Javier Lago-Sari, Rafael
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Reactivity controlled compression ignition (RCCI) combustion is one of the most promising low temperature combustion (LTC) techniques, as it is able to provide ultra-low NOx and soot emissions together with higher ...[+]
Palabras clave: Reactivity controlled compression ignition , Dual-fuel combustion , Aftertreatment , Catalyst , Emissions
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2018.09.016
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.enconman.2018.09.016
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-87694-R/ES/REDUCCION DE CO2 EN EL TRANSPORTE MEDIANTE LA INYECCION DIRECTA DUAL-FUEL DE BIOCOMBUSTIBLES DE SEGUNDA GENERACION/
Agradecimientos:
The authors thanks VOLVO Group Trucks Technology and ARAMCO Overseas Company for supporting this research. The authors also acknowledge FEDER and Spanish Ministerio de Economia y Competitividad for partially supporting ...[+]
Tipo: Artículo

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