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Turbocharger turbine rotor tip leakage loss and mass flow model valid up to extreme off-design conditions with high blade to jet speed ratio

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Turbocharger turbine rotor tip leakage loss and mass flow model valid up to extreme off-design conditions with high blade to jet speed ratio

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Serrano, J.; Navarro, R.; García-Cuevas González, LM.; Inhestern, LB. (2018). Turbocharger turbine rotor tip leakage loss and mass flow model valid up to extreme off-design conditions with high blade to jet speed ratio. Energy. 147:1299-1310. https://doi.org/10.1016/j.energy.2018.01.083

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/122886

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Metadatos del ítem

Título: Turbocharger turbine rotor tip leakage loss and mass flow model valid up to extreme off-design conditions with high blade to jet speed ratio
Autor: Serrano, J.R. Navarro, Roberto García-Cuevas González, Luis Miguel Inhestern, Lukas Benjamin
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Due to the power consumption restriction of the turbocharger compressor, common turbine maps are rather narrow. To extrapolate them, reliable physical submodels are needed that are valid for broad ranges. Plenty of ...[+]
Palabras clave: Radial turbine model , Tip leakage , Off-design , High BSR , CFD , Wide map
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 )
DOI: 10.1016/j.energy.2018.01.083
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.energy.2018.01.083
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2016-79185-R/ES/DESARROLLO DE HERRAMIENTAS EXPERIMENTALES Y COMPUTACIONALES PARA LA CARACTERIZACION DE SISTEMAS DE POST-TRATAMIENTO DE GASES DE ESCAPE EN MOTORES DE ENCENDIDO POR COMPRESION/
Agradecimientos:
The work has been partially supported by FEDER and the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness through grant number TRA2016-79185-R.
Tipo: Artículo

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