- -

Fomentar la participación en clase de los estudiantes universitarios y evaluarla

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Fomentar la participación en clase de los estudiantes universitarios y evaluarla

Show full item record

Moliní Fernández, F.; Sánchez-González, D. (2019). Fomentar la participación en clase de los estudiantes universitarios y evaluarla. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 17(1):211-227. https://doi.org/10.4995/redu.2019.10702

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/123096

Files in this item

Item Metadata

Title: Fomentar la participación en clase de los estudiantes universitarios y evaluarla
Secondary Title: To encourage the participation in class of university students and evaluate it as objectively as possible
Author: Moliní Fernández, F. Sánchez-González, D.
Issued date:
Abstract:
[EN] The objective of this research is to analyze a system the aim of which is to encourage the participation of students based on critical reflection. The method consists mainly of presenting material in the classroom to ...[+]


[ES] La investigación tiene por objetivo analizar un sistema que pretende fomentar la participación de los alumnos a partir de la reflexión crítica. Consiste fundamentalmente en presentar en el aula material respecto al ...[+]
Subjects: Participación , Pensamiento crítico , Universidad , Educación , Estudiantes universitarios , Formación , Diálogo , Clases interactivas , Participation , Critical thinking , University , Education , University students , Training , Dialogue , Interactive classes
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2019.10702
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2019.10702
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record