Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Sanchis-Sánchez, Enrique | es_ES |
dc.contributor.author | Sánchez-Lorente, Montserrat | es_ES |
dc.contributor.author | Alarcón-Gómez, Juan | es_ES |
dc.contributor.author | García-Molina, Pablo | es_ES |
dc.contributor.author | Balaguer-López, Evelin | es_ES |
dc.contributor.author | Zurita-Round, Nicole | es_ES |
dc.contributor.author | Ferrer-González, Sergio | es_ES |
dc.contributor.author | Paniagua-Sánchez, Sandra | es_ES |
dc.contributor.author | Bouaouda-Ruiz, Fátima | es_ES |
dc.contributor.author | Blasco-Igual, José | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-07-30T06:19:25Z | |
dc.date.available | 2019-07-30T06:19:25Z | |
dc.date.issued | 2019-07-05 | |
dc.identifier.isbn | 9788490486610 | |
dc.identifier.issn | 2603-5871 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/124438 | |
dc.description.abstract | [EN] The objective of this proposal for educational innovation is to facilitate the learning of complex concepts and their relationship with reality, through peer-to-peer training, in where two scenarios will be shared: university and professional training. We propose an experience in which University students in the area of Electronic Technology and Health, specifically from the degrees of Industrial Electronics Engineering, Physiotherapy and Nursing, previously trained in the concepts of radiation and its types, infrared radiation, its use in health in both treatment and diagnosis, thermoregulation and thermography with the visual thinking tool, can transversally share a teaching scenario with students of professional training in the technological areas and health in particular to the Superior Technicians in Clinical Electromedicine. The execution of the project will be conducted during the month of February of 2019. This proposal of training acquired between equals will produce greater efficiency in the results, generating a better adhesion in the teaching scenarios and a posteriori in the work environment. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El objetivo de esta propuesta de innovación educativa es facilitar el aprendizaje de conceptos complejos y su relación con la realidad, a través de la capacitación entre pares, en la que se compartirán dos escenarios: la universidad y la capacitación profesional. Proponemos una experiencia en la que los estudiantes universitarios en el área de Tecnología Electrónica y Salud, específicamente de los grados de Ingeniería Electrónica Industrial, Fisioterapia y Enfermería, previamente capacitados en los conceptos de radiación y sus tipos, la radiación infrarroja, su uso en la salud en ambos. El tratamiento y diagnóstico, la termorregulación y la termografía con la herramienta de pensamiento visual, pueden compartir de manera transversal un escenario de enseñanza con estudiantes de capacitación profesional en áreas tecnológicas y de salud en particular con los Técnicos Superiores en Electromedicina Clínica. La ejecución del proyecto se llevará a cabo durante el mes de febrero de 2019. Esta propuesta de formación adquirida entre iguales producirá una mayor eficiencia en los resultados, generando una mejor adhesión en los escenarios de enseñanza y posteriormente en el entorno laboral. | es_ES |
dc.format.extent | 8 | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Editorial Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | HEAD'19. 5th International Conference on Higher Education Advances | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Higher Education | es_ES |
dc.subject | Learning | es_ES |
dc.subject | Educational systems | es_ES |
dc.subject | Teaching | es_ES |
dc.subject | Teaching tranversality | es_ES |
dc.subject | Termoregulation | es_ES |
dc.subject | Non-ionizing radiation | es_ES |
dc.subject | Infrared radiation | es_ES |
dc.subject | Thermografy | es_ES |
dc.subject | Visual thinking | es_ES |
dc.title | Shared learning process among students of the Health Sciences and Electronic Engineering Department and students of professional training in the area of Technology and Health. A proposal for educational innovation | es_ES |
dc.type | Capítulo de libro | es_ES |
dc.type | Comunicación en congreso | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/HEAD19.2019.9295 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Sanchis-Sánchez, E.; Sánchez-Lorente, M.; Alarcón-Gómez, J.; García-Molina, P.; Balaguer-López, E.; Zurita-Round, N.; Ferrer-González, S.... (2019). Shared learning process among students of the Health Sciences and Electronic Engineering Department and students of professional training in the area of Technology and Health. A proposal for educational innovation. En HEAD'19. 5th International Conference on Higher Education Advances. Editorial Universitat Politècnica de València. 1225-1232. https://doi.org/10.4995/HEAD19.2019.9295 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OCS | es_ES |
dc.relation.conferencename | Fifth International Conference on Higher Education Advances | es_ES |
dc.relation.conferencedate | Junio 26-28, 2019 | es_ES |
dc.relation.conferenceplace | València, Spain | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD19/paper/view/9295 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 1225 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 1232 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.relation.pasarela | OCS\9295 | es_ES |