- -

Clinical simulation: innovative educational project in basic cardiopulmonary resuscitation and advanced in pediatrics and neonatology

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Clinical simulation: innovative educational project in basic cardiopulmonary resuscitation and advanced in pediatrics and neonatology

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author García-Molina, Pablo es_ES
dc.contributor.author Balaguer-López, Evelin es_ES
dc.contributor.author Patiño-Serra, Marta es_ES
dc.contributor.author Tortajada-Lohaces, Alejandro es_ES
dc.contributor.author Sanchis-Sánchez, Enrique es_ES
dc.contributor.author Sánchez-Lorente, Montserrat es_ES
dc.contributor.author Blasco-Igual, José es_ES
dc.date.accessioned 2019-07-30T06:42:12Z
dc.date.available 2019-07-30T06:42:12Z
dc.date.issued 2019-07-05
dc.identifier.isbn 9788490486610
dc.identifier.issn 2603-5871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/124439
dc.description.abstract [EN] Introduction: Nowadays, clinical simulation could be a key link in the teaching and learning of different procedures. Methodology: It is a quasi-experimental study, using three evaluation questionnaires as a method to collect the respective information to the acquisition of competences and satisfaction of the students regarding a theoretical-practical training on pediatric and neonatal CPR for students of 2nd year Nursing the University of Valencia. To this end, 17 RCP laboratories formed by 228 students were carried out. Results: The students gave a great reception to this project, giving it a score of 8.82 (SD 0.42) out of 10. The most valued item (by the students) was that in which other students were recommended to do the Pediatric CPR laboratory with a 9.53 out of 10. Student knowledge improved in 7 of the 11 questions and worsened in 4 of them. The one that improved the most was the one referred to the intubation time. Conclusions: After the simulation, most students said that despite having lived a stressful time they would like to be able to perform more simulations to be able to better fix the theoretical knowledge. es_ES
dc.description.abstract [ES] Introducción: Hoy en día, la simulación clínica podría ser un eslabón clave en la enseñanza y el aprendizaje de diferentes procedimientos. Metodología: Este es un estudio cuasi-experimental, que utiliza un cuestionario de evaluación como un método para recopilar la información sobre el respeto de la adquisición de las competencias y la satisfacción de los estudiantes. Neonatal para estudiantes del 2º año de Enfermería de la Universidad de Valencia, para ello se capacitaron en 17 laboratorios de RCP, conformados por 228 alumnos. Resultados: Los estudiantes dieron una gran acogida a este proyecto, otorgando una puntuación de 8.82 (SD 0.42) sobre 10. El elemento más valorado (por los estudiantes) fue aquel en el que se recomendó a otros estudiantes que realizarán el laboratorio de RCP pediátrica con a 9.53 de 10. El conocimiento de los estudiantes mejoró en 7 de las 11 preguntas y empeoró en 4 de ellas. El mejor resultado fue el resultado de la intubación. Conclusiones: los estudiantes en general, después de la simulación, después de que se tiene que mantener el tiempo, el poder de los aspirantes se puede realizar con más simulaciones para poder mejorar los conocimientos teóricos. es_ES
dc.format.extent 8 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof HEAD'19. 5th International Conference on Higher Education Advances es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Higher Education es_ES
dc.subject Learning es_ES
dc.subject Educational systems es_ES
dc.subject Teaching es_ES
dc.subject Cardiopulmonary resuscitation es_ES
dc.subject Pediatrics es_ES
dc.subject Clinical simulation es_ES
dc.subject Educational teaching es_ES
dc.subject Educational innovation es_ES
dc.title Clinical simulation: innovative educational project in basic cardiopulmonary resuscitation and advanced in pediatrics and neonatology es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/HEAD19.2019.9296
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation García-Molina, P.; Balaguer-López, E.; Patiño-Serra, M.; Tortajada-Lohaces, A.; Sanchis-Sánchez, E.; Sánchez-Lorente, M.; Blasco-Igual, J. (2019). Clinical simulation: innovative educational project in basic cardiopulmonary resuscitation and advanced in pediatrics and neonatology. En HEAD'19. 5th International Conference on Higher Education Advances. Editorial Universitat Politècnica de València. 1233-1240. https://doi.org/10.4995/HEAD19.2019.9296 es_ES
dc.description.accrualMethod OCS es_ES
dc.relation.conferencename Fifth International Conference on Higher Education Advances es_ES
dc.relation.conferencedate Junio 26-28,2019 es_ES
dc.relation.conferenceplace València, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD19/paper/view/9296 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 1233 es_ES
dc.description.upvformatpfin 1240 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela OCS\9296 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem