- -

A multimodal approach to the analysis of gender stereotypes in contemporary British TV commercials: Women and Men at work

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A multimodal approach to the analysis of gender stereotypes in contemporary British TV commercials: Women and Men at work

Mostrar el registro completo del ítem

Saz Rubio, MMD. (2018). A multimodal approach to the analysis of gender stereotypes in contemporary British TV commercials: Women and Men at work. Poznan Studies in Contemporary Linguistics (Online). 54(2):185-221. https://doi.org/10.1515/psicl-2018-0008

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/126429

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A multimodal approach to the analysis of gender stereotypes in contemporary British TV commercials: Women and Men at work
Autor: Saz Rubio, María Milagros del
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The aim of this article is to examine the meaning potential of images in the enactment or creation of gender stereotypes in a corpus of contemporary British TV commercials. The dimensions outlined in Goffman (1979) ...[+]
Palabras clave: Multimodal analysis , Semiotic resources , British TV ads , Gender portrayals
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Poznan Studies in Contemporary Linguistics (Online). (eissn: 1897-7499 )
DOI: 10.1515/psicl-2018-0008
Editorial:
Walter de Gruyter GmbH
Versión del editor: http://doi.org/10.1515/psicl-2018-0008
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem