- -

Sonoqualia 2.0: imágenes mentales e imaginación sonora

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Sonoqualia 2.0: imágenes mentales e imaginación sonora

Show full item record

García González, C. (2019). Sonoqualia 2.0: imágenes mentales e imaginación sonora. ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. (5):30-45. https://doi.org/10.4995/aniav.2019.11941

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/126975

Files in this item

Item Metadata

Title: Sonoqualia 2.0: imágenes mentales e imaginación sonora
Secondary Title: Sonoqualia 2.0: mental images and auditory imagination
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] The purpose of this communication is to narrate the motivations, methodology, development and conclusions of the second version of the Sonoqualia project, whose main objective is the creation by people with visual ...[+]


[ES] La finalidad de esta comunicación es narrar las motivaciones, metodología, desarrollo y conclusiones de la segunda versión del proyecto Sonoqualia. que tiene como objetivo fundamental la creación por parte de personas ...[+]
Subjects: Imagen mental , Sonido , Cuadros , Composición , Experiencia artística , Mental image , Sound , Pictures , Composition , Artistic experience
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. (eissn: 2530-9986 )
DOI: 10.4995/aniav.2019.11941
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/aniav.2019.11941
Type: Artículo

References

Augoyard, J.F. y Torgue, H. (2005). Sonic Experience. A guide to everyday sounds. Montreal: McGill-Queen's University Press.

Bosco, R. y Caldana, S. (13 de mayo de 2013). Cómo desestabilizar el mercado del arte. El País. Recuperado de https://blogs.elpais.com/arte-en-la-edad-silicio/2013/05/como-desestabilizar-el-mercado-del-arte.html

Consuegra Cano, B. (2002). El acceso al patrimonio histórico de las personas ciegas y deficientes visuales. Madrid: Once. [+]
Augoyard, J.F. y Torgue, H. (2005). Sonic Experience. A guide to everyday sounds. Montreal: McGill-Queen's University Press.

Bosco, R. y Caldana, S. (13 de mayo de 2013). Cómo desestabilizar el mercado del arte. El País. Recuperado de https://blogs.elpais.com/arte-en-la-edad-silicio/2013/05/como-desestabilizar-el-mercado-del-arte.html

Consuegra Cano, B. (2002). El acceso al patrimonio histórico de las personas ciegas y deficientes visuales. Madrid: Once.

Dewey, J. (2008). El arte como experiencia. Barcelona: Paidós Estética.

Diseño para todos (2019). Madrid: Discapnet. https://www.discapnet.es/areas-tematicas/diseno-para-todos/accesibilidad-de-comunicacion/audiodescripcion

Eliot, T.S. (1933). The Use of Poetry and The Use of Criticism: Studies in the relation of Criticism to Poetry in England. London: Faber.

Field, S. (2015). Acoustemology. En Novak, D. y Sakakeeny, M., Eds, Keywords in Sound (pp.12-21). Durham, NC: Duke University Press.

García, M.C. (2012). Espacio escuchado. Investigación sobre prácticas artísticas contemporáneas que utilizan el sonido como medio para definir espacios. (Tesis doctoral no publicada) Facultad de Bellas Artes, UCM, Madrid. Recuperado en http://eprints.ucm.es/16687/

Goodman, S. (2010). Sonic Warfare. Sound affect and the Ecology of Fear. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/7999.001.0001

Kress, G. y van Leeuwen T. (2001). Multimodal discourse. The modes and media of Contemporary communication. Londres: Arnold.

Lacey, S. y Lawson, R. (2013). Mental Imagery and Blindness. En Multisensory Imagery (115-130). New York: Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-5879-1_7

Latour, B. (2008). Reensamblar lo social. Una teoría del actor red. Buenos Aires: Ediciones Manantial.

Lichtenstein, L. (1963). Mujer en el baño. [Cuadro]. Recuperado de https://www.museothyssen.org/coleccion/artistas/lichtenstein-roy/mujer-bano

Miró, J. (1924). Campesino Catalán con guitarra. [Cuadro]. Recuperado de https://www.museothyssen.org/coleccion/artistas/miro-joan/campesino-catalan-guitarra

Murray Schafer, R. M. (1977). The Tunning of the World. Rochester, Vermont: Destiny Books.

Murray Schafer, R. M. (1992). Limpieza de oídos. Notas para un curso de música experimental. Buenos Aires: Ricordi Americana.

Murray Schafer, R. M. (1984). El rinoceronte en el aula. Buenos Aires: Ricordi Americana.

Nagel, T. (1974). What is like to be a bat. The Philosophical Review, Vol. 83 (nº 4, oct. 1974), 435-450. https://doi.org/10.2307/2183914

Pascual-Leone, A. y Hamilton, R. (2001). The metamodal organization of the brain. En Casanova, C. y Ptito M. (Eds.) Progress in Brain Research, Vol. 134, 1-12.

Rauschenberg, R. (1963). Express. [Cuadro]. Recuperado de https://www.museothyssen.org/coleccion/artistas/rauschenberg-robert/express

Sacks, O. (2010). The Mind's eye. E-pub.

Schaeffer, P. (1996). Tratado De Los Objetos Musicales. Madrid: Alianza Música.

Sonoqualia 2.0. (2018). Sonoqualia[Audio Podcast]. Recuperado de https://soundcloud.com/sonoqualia2_0

Soriau, E. (1965). La correspondencia de las artes. Elementos de estética comparada. Fondo de Cultura Económica. México-Buenos Aires.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record