Resumen:
|
[EN] Escisión is a pictorial project by way of introspection, which aims to delve into the archetypal of various mythological-religious traditions, through the accumulation of paintings in which these traditions are ...[+]
[EN] Escisión is a pictorial project by way of introspection, which aims to delve into the archetypal of various mythological-religious traditions, through the accumulation of paintings in which these traditions are transformed. The images that are used make reference both to cultural archetypes, as well as to ancient legends and the representations that have been made of them and to which they refer, appearing on the canvas; deformed, cut, covered, rotated.
This partial distortion of the forms, thus reinforces two fundamental pillars of this work: The representation of the unknown or hidden and a greater autonomy of the strictly pictorial, where the records: spots, lines, lines, points, are not completely subjugated to the representation of the forms. With these paintings you feel the need to create from a primary stimulus, that is able to move this irrational part from which it comes.
[-]
[ES] Escisión es un proyecto pictórico a modo de introspección, que tiene como objetivo profundizar en lo arquetípico de diversas tradiciones mitológico-religiosas, mediante la acumulación de pinturas en las que se plasman, ...[+]
[ES] Escisión es un proyecto pictórico a modo de introspección, que tiene como objetivo profundizar en lo arquetípico de diversas tradiciones mitológico-religiosas, mediante la acumulación de pinturas en las que se plasman, transformadas, estas tradiciones. Las imágenes de las que se hace uso toman referencia tanto de arquetipos culturales, como de antiguas leyendas y de las representaciones que de estas se han hecho, a las cuales se remiten, apareciendo en el lienzo; deformadas, cortadas, tapadas, giradas.
Esta distorsión parcial de las formas refuerza así dos pilares fundamentales de este trabajo: La representación de lo desconocido u oculto y una mayor autonomía de lo estrictamente pictórico, donde los registros: manchas, trazos, líneas, puntos, no se encuentran completamente subyugados a la representación de las formas. Con estas pinturas se siente la necesidad de crear desde un estímulo primario, que sea capaz de conmover esta parte irracional de la que proviene.
[-]
|