Resumen:
|
[EN] Trashcards is a series of 50 urban landscape postcards with special focus on rubbish, graffiti and abandoned places in general. The curiosity to depict these specific scenes where there¿s a prevalence of rubbish gives ...[+]
[EN] Trashcards is a series of 50 urban landscape postcards with special focus on rubbish, graffiti and abandoned places in general. The curiosity to depict these specific scenes where there¿s a prevalence of rubbish gives way to incredibly interesting designs with great level of detail, delicate compositions and soft colors.
What¿s left is a fascinating contrast between something normally seen as unpleasant, ending up with a polished and esthetically pleasing finish, creating amusing unique auras which is the foremost point of a postcard, to appeal and capture attention.
The designs are handmade with pens and markers, then digitized with the idea of printing and marketing. Being able to carry each design and distribute it is one of the main ideas considering that they are postcards, besides the small size gives for a large reproduction without too much cost. This means being able to sell them at a very low price, making them popular for customers, and making some profit at the same time.
[-]
[ES] Trashcards es una serie de 50 postales con tema¿tica de paisaje urbano enfocado especialmente en la basura, graffiti y escenas abandonadas. La curiosidad por representar estos lugares donde existe una prevalencia de ...[+]
[ES] Trashcards es una serie de 50 postales con tema¿tica de paisaje urbano enfocado especialmente en la basura, graffiti y escenas abandonadas. La curiosidad por representar estos lugares donde existe una prevalencia de basura se traduce en unos disen¿os muy particulares que llaman la atencio¿n por la composicio¿n, nivel de detalle y coloreado.
El contraste de representar algo habitualmente tan poco deseado con un acabado tan limpio y este¿ticamente cuidado crea una atmo¿sfera u¿nica y eso es el punto de partida para una postal, que llame la atencio¿n.
Los disen¿os son hechos a mano primero con boli¿grafo y rotulador, luego son digitalizados con la idea de imprimir y comercializarlos. El poder llevar a papel cada disen¿o y distribuirlo es una de las ideas principales considerando que son postales, adema¿s el taman¿o reducido hace posible su reproduccio¿n sin demasiado coste. Esto significa poder venderlas por un precio muy bajo, hacie¿ndolos popular para los clientes, pero pudiendo sacar algo de beneficio.
[-]
|