Resumen:
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[EN] In this final degree project, we present the production of the concept art for 'Herbarium', which is an original videogame idea. Our development inside of the project will consist of the videogame's characters creation, ...[+]
[EN] In this final degree project, we present the production of the concept art for 'Herbarium', which is an original videogame idea. Our development inside of the project will consist of the videogame's characters creation, as well as the environments or props which we consider necessary for our character building.
The main point of this project is to put into practice the knowledge and professional qualities acquired during our degree. At the same time, we propose the creation of an original idea for a videogame based on classic RPG with an artistic nature.
The videogame s plot is based in the harvesting of plants scattered across an open world, which are used to complete your Herbarium. The Herbarium is a mysterious book, similar to a treatise on natural medicine, that our protagonist character has in its posession. The main quest will be to complete it. Taking into account the specific features of the videogame, the artist will elaborate a conceptual frame around the open world concept, the craft, the role of the character designer and the entertainment industry. We intend as well to define during this process the role of the concept artist: to establish the designs and aesthetic rules of the characters and their environments.
As references for the project, a study of artists in the concept art industry will be made, with a special attention on Loish Van Baarle and Marek Madej, among others, keeping in mind as well its roots on pictorial tradition. There will be as well references to videogames with a classic RPG style, open world and aesthetics that have influenced Herbarium . We will create a summary of all this information from Internet, audiovisual content and bibliographical sources. The artistic production will be executed fundamentally with digital media.
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[ES] En este trabajo final de grado presentamos la producción artística del concept art para 'Herbarium', el cual es una idea original de videojuego. Nuestro desarrollo dentro del proyecto consistirá en la creación de los ...[+]
[ES] En este trabajo final de grado presentamos la producción artística del concept art para 'Herbarium', el cual es una idea original de videojuego. Nuestro desarrollo dentro del proyecto consistirá en la creación de los personajes del videojuego, así como entornos y props que consideremos necesarios para la construcción de los personajes.
El objetivo de este proyecto es poner en práctica conocimientos y cualidades profesionales adquiridos durante el grado. A su vez se propone la creación de una idea original de un videojuego basado en los RPG clásicos, de carácter artístico.
La trama del videojuego se basa en la recolección de plantas repartidas por un mundo abierto, las cuales se utilizan para completar tu Herbarium. El Herbarium es un misterioso libro, semejante a un tratado de medicina natural, que nuestro personaje protagonista posee. Completarlo será la quest principal. Teniendo en cuenta las características propias del videojuego se realizará un marco conceptual entorno al concepto de mundo abierto, artesanía, papel del diseñador de personajes y la industria del entretenimiento. A su vez trataremos de definir durante este proceso el rol del concept artist: Establecer los diseños y claves estéticas de los personajes y sus entornos.
Como referentes para el proyecto, se realizara un estudio de artistas en el mundo del concept art destacando a Loish Van Baarle y Marek Madej, entre otros, sin olvidar las raíces de la tradición pictórica. También se hará referencia a videojuegos estilo RPG clásico, de mundo abierto y de estéticas que hayan inspirado 'Herbarium'. Se recopilará toda esta información a través de internet, material audiovisual y fuentes bibliográficas. La producción artística se realizará con medios digitales, fundamentalmente.
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