Resumen:
|
[CA] El creixent augment en competitivitat del mercat degut a la seua globalització ha generat seriosos
problemes mediambientals. Cada vegada més, els ciutadans preocupats de tot arreu han reaccionat a
aquesta amenaça i ...[+]
[CA] El creixent augment en competitivitat del mercat degut a la seua globalització ha generat seriosos
problemes mediambientals. Cada vegada més, els ciutadans preocupats de tot arreu han reaccionat a
aquesta amenaça i insten als governs i les empreses a respondre a aquests problemes, mitjançant la
presa de polítiques que incentiven l'eficiència en els recursos. És per això, per la qual cosa Europa va
aprovar en el seu moment un pla de vertebració de tots els seus països membres a través de corredors
ferroviaris que foren respectuosos amb el medi ambient i sostenibles, amb la finalitat de donar impuls
al seu sector de transports tant de mercaderies com de passatgers.
El pla es desglossava en diversos projectes, un d'ells el Corredor del Mediterrani que discorre per tot
el litoral de la Comunitat Valenciana. Les directrius, marcaven què s'havia de complir i quan, és a dir,
l'objectiu, però l'execució i localització no, ja que competia a cada estat membre, tant a nivell nacional
com regional. És per això, per la qual cosa la Comunitat Valenciana, d'acord amb el mandat de l'Estat
espanyol i Europa, va iniciar l'elaboració de documentació prèvia per a definir una estratègia logística
entorn al 2009 per a donar servei a la nova infraestructura ferroviària, on es preveia la localització
d'una terminal multimodal terrestre de mercaderies. Lamentablement, el projecte no va arribar a
desenvolupar-se per complet a causa de la crisi econòmica que va paralitzar tots els projectes
d'inversió de la Generalitat Valenciana la dècada passada.
Actualment, a causa de la recuperació econòmica, s'estan reactivant els projectes paralitzats, per la
qual cosa es pretén proporcionar un instrument de selecció de la terminal multimodal terrestre de
mercaderies que brindi servei al port de major volum de mercaderies en el litoral, el de València.
L’objectiu del Treball Fi de Màster és desenvolupar un marc conceptual per a la selecció de
l'emplaçament, el qual es construirà a partir de la literatura existent, la informació prèvia al Pla logístic
del 2009 de la Generalitat i complementant-se i validant-se amb el criteri d'un expert en la matèria, En
J.Vicente Dómine Redondo. Finalment, s'emprarà el mètode ANP (Analytic Network Process) perquè
l'expert en la matèria prioritze els emplaçaments vers els criteris definits.
[-]
[ES] El creciente aumento en competitividad del mercado debido a su globalización ha generado serios
problemas medioambientales. Cada vez más, los ciudadanos preocupados de todo el mundo han
reaccionado a esta amenaza e ...[+]
[ES] El creciente aumento en competitividad del mercado debido a su globalización ha generado serios
problemas medioambientales. Cada vez más, los ciudadanos preocupados de todo el mundo han
reaccionado a esta amenaza e instan a los gobiernos y las empresas a responder a estos problemas,
mediante la toma de políticas que incentiven la eficiencia en los recursos. Es por eso, por lo que Europa
aprobó en su momento un plan de vertebración de todos sus países miembros a través de corredores
ferroviarios que fueran respetuosos con el medio ambiente y sostenibles, con el fin de dar impulso a
su sector de transportes tanto de mercancías como de pasajeros.
El plan se desglosaba en varios proyectos, uno de ellos el Corredor del Mediterráneo que discurre por
todo el litoral de la Comunidad Valenciana. Las directrices, marcaban qué se tenía que cumplir y
cuando, es decir, el objetivo, pero la ejecución y localización no, puesto que competía a cada estado
miembro, tanto a nivel nacional como regional. Es por eso, por lo que la Comunidad Valenciana, de
acuerdo con el mandato del Estado español y Europa, inició la elaboración de documentación previa
para definir una estrategia logística entorno al 2009 para dar servicio a la nueva infraestructura
ferroviaria, donde se preveía la localización de una terminal multimodal terrestre de mercancías.
Lamentablemente, el proyecto no llegó a desarrollarse por completo debido a la crisis económica que
paralizó todos los proyectos de inversión de la Generalitat Valenciana la pasada década.
Actualmente, a causa de la recuperación económica, se están reactivando los proyectos paralizados,
por la cual cosa se pretende proporcionar un instrumento de selección de la terminal multimodal
terrestre de mercancías que brinde servicio al puerto de mayor volumen de mercancías en el litoral, el
de Valencia. El objetivo del Trabajo Final de Máster es desarrollar un marco conceptual para la
selección del emplazamiento, el cual se construirá a partir de la literatura existente, la información
previa al Plan logístico del 2009 de la Generalitat y complementándose y validándose con el criterio de
un experto en la materia, Don J.Vicente Dómine Redondo. Finalmente, se empleará el método ANP
(Analytic Network Process) para que el experto en la materia priorice los emplazamientos en función
de los criterios definidos.
[-]
[EN] The increasing increase in market competitiveness due to its globalization has generated serious
environmental problems. Increasingly, concerned citizens around the world have reacted to this threat
and urge governments ...[+]
[EN] The increasing increase in market competitiveness due to its globalization has generated serious
environmental problems. Increasingly, concerned citizens around the world have reacted to this threat
and urge governments and businesses to respond to these problems by taking policies that encourage
resource efficiency. That is why, at the time, Europe approved a plan for the structuring of all its
member countries through rail corridors that were environmentally friendly and sustainable, in order
to boost its freight transport sector as of passengers.
The plan was broken down into several projects, one of them the Mediterranean Corridor that runs
along the coast of the Valencian Community. The guidelines marked what had to be met and when,
that is, the objective, but not the execution and location, since it competed for each member state,
both nationally and regionally. That is why, according to the mandate of the Spanish State and Europe,
the Valencian Community began the preparation of prior documentation to define a logistics strategy
around 2009 to serve the new railway infrastructure, where the location of a multimodal land freight
terminal. Unfortunately, the project did not develop completely due to the economic crisis that
paralyzed all the investment projects of the Generalitat Valenciana last decade.
Currently, due to the economic recovery, paralyzed projects are being reactivated, which is why it is
intended to provide an instrument for selecting the multimodal terrestrial freight terminal that
provides service to the port of greater volume of merchandise on the coast, that of Valencia. The
objective of the Master's Fine Work is to develop a conceptual framework for the selection of the site,
which will be constructed from the existing literature, the information prior of the 2009 Logistics Plan
of the Generalitat and complemented and validated with the criteria of an expert in the matter, Sir
J.Vicente Dómine Redondo. Finally, the ANP (Analytic Network Process) method will be used so that
the person skilled in the art prioritizes the locations according to the defined criteria.
[-]
|