- -

Avaluació de l'eficàcia del so d'alerta dels vehicles elèctrics en la percepció dels vianants: propostes per a la futura implantació

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Avaluació de l'eficàcia del so d'alerta dels vehicles elèctrics en la percepció dels vianants: propostes per a la futura implantació

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Castells Ramón, Francisco Sales es_ES
dc.contributor.author Mocholí Belenguer, Ferran es_ES
dc.date.accessioned 2019-10-22T17:11:12Z
dc.date.available 2019-10-22T17:11:12Z
dc.date.created 2019-09-26
dc.date.issued 2019-10-22 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/129280
dc.description.abstract [CA] La transformació del transport és ja una realitat. Les noves tecnologies aplicades a l'automoció, el big data i l'economia compartida estan canviant la forma en què la població s'acosta al món del transport. De fet, en els últims anys hem vist una massiva i revolucionària proliferació de vehicles elèctrics de mobilitat personal en les principals capitals mundials que ha obligat a redactar ràpidament diverses normatives i polítiques per a poder aixina controlar i gestionar el seu ús de manera eficient. No obstant, tot i que actualment s'ha desenvolupat nova legislació per a fomentar la transformació de les ciutats convencionals en Smart Green Cities en què el nombre de vehicles de combustió es reduïsca gradualment, hi ha certa problemàtica amb els vehicles elèctrics propiciada per la seua insonoritat. Aquesta és la raó per la qual, l'Administració Nacional de Seguretat del Trànsit dels EUA i la Unió Europea han exigit que a partir dels anys 2020 i 2021 respectivament, els vehicles hauran d'incloure sistemes d'alerta per a advertir els vianants de la seua presència, la qual cosa pretén reduir els accidents deguts a aquesta causa. De totes formes, a pesar de l'exigència, no s'ha especificat un tipus de senyal concreta ni unes característiques bàsiques d'emissió, és a dir, s'ha oferit llibertat creativa baix certes premisses, el qual està provocant que cada companyia automobilística estiga desenvolupant de manera independent la seua pròpia tecnologia i sonoritat. Aleshores, amb les premisses anteriors i amb el propòsit de facilitar la mobilitat dels usuaris, incrementar la seguretat viària, i conseqüentment, aportar solucions al sector ITS (Intelligent Transportation Systems) en un moment tan crucial políticament i tecnològicament, aquest treball fi de màster es centrarà en l'avaluació del nivell de pressió sonora òptim que hauria de ser emès pels vehicles elèctrics per a garantir la seguretat dels vianants. Això comportarà l'anàlisi de diferents tipus de senyals, el disseny i implementació d'un sistema capaç d'emetre i monitoritzar el soroll de fons, la realització de proves i assajos en entorns reals i un posterior anàlisi de totes les dades obtingudes. es_ES
dc.description.abstract [ES] La transformación del transporte es ya una realidad. Las nuevas tecnologías aplicadas a la automoción, el big data y la economía compartida están cambiando la forma en la que la población se acerca al mundo del transporte. De hecho, en los últimos años hemos visto una masiva y revolucionaria proliferación de vehículos eléctricos de movilidad personal en las principales capitales mundiales, la cual ha obligado a redactar rápidamente diversas normativas y políticas para así controlar y gestionar su uso de manera eficiente. No obstante, a pesar de que actualmente se ha desarrollado nueva legislación para fomentar la transformación de las ciudades convencionales en Smart Green Cities en las que el número de vehículos de combustión se reduzca gradualmente, existe cierta problemática con los vehículos eléctricos propiciada por su insonoridad. Esta es la razón por la que la Administración Nacional de Seguridad del Tráfico de los EE.UU y la Unión Europea han exigido que a partir de los años 2020 y 2021 respectivamente, los vehículos deberán incluir sistemas de alerta para advertir a los viandantes de su presencia, lo cual pretende reducir los accidentes debidos a esta causa. Sin embargo, a pesar de la exigencia, no se ha establecido un tipo de señal concreta ni unas características de emisión, es decir, se ha ofrecido libertad creativa bajo ciertas premisas, lo cual ha provocado que cada compañía automovilística esté desarrollando de manera independiente su propia tecnología y sonoridad. Así pues, con las premisas anteriores y con el propósito de facilitar la movilidad de los usuarios, incrementar la seguridad vial, y consecuentemente, aportar soluciones al sector ITS (Sistemas Inteligentes de Transporte) en un momento tan crucial, política y tecnológicamente, este trabajo fin de máster se centrará en la evaluación del nivel de presión sonora óptimo que debería ser emitido por los vehículos eléctricos para así garantizar la seguridad de los viandantes. Ello conllevará el análisis de distintos tipos de señales, el diseño e implementación de un sistema capaz de emitir y monitorizar del ruido de fondo, la realización de pruebas y ensayos en entornos reales y un posterior análisis de todos los datos obtenidos. es_ES
dc.description.abstract [EN] The transformation of transport is a reality. New technologies applied to the automotive industry, big data and shared economy are changing the way people approach the world of transport. In fact, in recent years we have seen a massive and revolutionary proliferation of electric vehicles for personal mobility in the main world capitals, which has forced the drafting of various regulations and policies quickly in order to control and manage their use efficiently. However, although new legislation has been developed to promote the transformation of conventional cities into Smart Green Cities in which the number of combustion vehicles is gradually reduced, there is a problem with electric vehicles due to their soundproofing. This is the reason why the National Traffic Safety Administration (U.S.) and the European Union have demanded that from the years 2020 and 2021 respectively, the vehicles must include warning systems to warn pedestrians of their presence, which aims to reduce accidents due to this cause. However, the problem arises because despite the requirement, no specific signal type or emission characteristics have been established. They have only determined a few premises, which has caused each car company to be developing independently its own technology and sound. Therefore, with the previous premises and with the purpose of facilitating the mobility of users, increasing road safety, and consequently, providing solutions to the ITS (Intelligent Transportation Systems) at such a crucial time, politically and technologically, this project will focus on the evaluation of the optimal sound pressure level that should be emitted by electric vehicles in order to guarantee the safety of pedestrians. This will involve the analysis of different types of signals, the design and implementation of a system capable of emitting and monitoring the background noise, the realization of tests and trials in real environments and a subsequent analysis of all the data obtained. es_ES
dc.format.extent 89 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Sonido de alerta es_ES
dc.subject Vehículos electricos es_ES
dc.subject Contaminación acústica es_ES
dc.subject Seguridad vial es_ES
dc.subject Acoustic pollution es_ES
dc.subject Road safety es_ES
dc.subject Electric vehicles es_ES
dc.subject Alert sound es_ES
dc.subject.classification TECNOLOGIA ELECTRONICA es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Ingeniería Acústica-Màster Universitari en Enginyeria Acústica es_ES
dc.title Avaluació de l'eficàcia del so d'alerta dels vehicles elèctrics en la percepció dels vianants: propostes per a la futura implantació es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Electrónica - Departament d'Enginyeria Electrònica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Aplicaciones de las Tecnologías de la Información - Institut Universitari d'Aplicacions de les Tecnologies de la Informació es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.description.bibliographicCitation Mocholí Belenguer, F. (2019). Avaluació de l'eficàcia del so d'alerta dels vehicles elèctrics en la percepció dels vianants: propostes per a la futura implantació. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/129280 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\109704 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem