Resumen:
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[EN] The report below provides information about the wall painting that decorates the ceiling of the presbytery on the hermitage of Saint Gregory, in the town of Atzeneta del Maestrat (Castellón). Also, the painting covers ...[+]
[EN] The report below provides information about the wall painting that decorates the ceiling of the presbytery on the hermitage of Saint Gregory, in the town of Atzeneta del Maestrat (Castellón). Also, the painting covers the toral arch, as well as the two half-pointed arches that divides the two side rooms from the presbytery. The work is done on tempera, by the artist Antoni Escrig. It was made after the Civil War, two centuries after the Hermitage was built, on 1723. The painting relates how the Saint blesses the fields, which were infected by some dangerous plagues before the making of the hermitage. In the middle of the vault, it is represented the Holy spirit, decorated by some organic and sculptural ornaments. By the technic study of the state of conservation, in addition to the information and photographic analysis of the painting, it is been created a report that includes the review and the intervention proposal of the wall painting, with the purpose of improving its structural and visual state.
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[ES] El objeto de estudio de este informe es la pintura mural que decora el techo del presbiterio en la ermita de San Gregorio, en el municipio de Atzeneta del Maestrat (Castellón). La decoración mural se complementa con ...[+]
[ES] El objeto de estudio de este informe es la pintura mural que decora el techo del presbiterio en la ermita de San Gregorio, en el municipio de Atzeneta del Maestrat (Castellón). La decoración mural se complementa con el arco toral, las columnas, y los dos arcos de medio punto que separan las antesalas de los laterales del presbiterio. La obra está ejecutada al temple por el artista Antonio Escrig y su realización fue posterior a la guerra civil española, siglos después de la construcción de la ermita, que concluyó en 1723. La figuración muestra el santo bendiciendo los campos de cultivo, con el fin de terminar con las plagas que acontecían en la época de la construcción de la ermita. En el centro de la bóveda, se representa el Espíritu Santo con una paloma blanca, decorada con ornamentaciones de tipo floral y remates escultóricos. Mediante el estudio técnico del estado de conservación, así como la recopilación de datos y análisis fotográfico de la obra, se ha creado un informe que recoge el análisis y la propuesta de intervención de la pintura mural, con la finalidad de mejorar su estado a nivel estructural y visual.
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