Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Fernández March, Amparo | es_ES |
dc.contributor.author | García Félix, Vicenta Eloína | es_ES |
dc.contributor.author | García Carbonell, Amparo | es_ES |
dc.contributor.author | Benlloch Dualde, José Vicente | es_ES |
dc.contributor.author | Bonet Espinosa, Mª Pilar | es_ES |
dc.contributor.author | Oliver Villarroya, Francisco Javier | es_ES |
dc.coverage.spatial | east=-0.3406299000000672; north=39.48079850000001; name=Carrer Vicente Enrique y Tarancón, 46022 València, Valencia, Espanya | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-12-04T08:33:47Z | |
dc.date.available | 2019-12-04T08:33:47Z | |
dc.date.issued | 2019-10-24 | |
dc.identifier.isbn | 9788490487891 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/132256 | |
dc.description.abstract | [EN] In this work we present the project of initiation to the Educational Research-Action (INED), within the pedagogical training program for university teachers organized by the Institute of Education Sciences (ICE), of the Universitat Politècnica de València (UPV). This project responds to a need for a group of teachers that starts with a professional background and requires training to advance the process of professionalization of teaching, aligned with the concept of scholarship and the movement generated around it. The proposal is formulated as an action research to promote the improvement of teacher training models in higher education. Therefore, it involves a methodology close to the learning communities, so that both the design and implementation involve professors from the university with a background in educational research (6 mentors), pedagogical advisors and experts in different subject areas related to research in higher education. In this first edition of INED, 25 professors participate and have been selected according to criteria of teaching experience, participation in educational innovation projects and pedagogical training received in different formats. | es_ES |
dc.format.extent | 11 | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Editorial Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | Proceedings 5th CARPE Conference: Horizon Europe and beyond | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Educational innovation | es_ES |
dc.subject | Action research | es_ES |
dc.subject | Research methodologies | es_ES |
dc.subject | Pedagogical training | es_ES |
dc.subject | Teacher training | es_ES |
dc.title | How to introduce the research in the university teaching: a training experience in the Universitat Politècnica de València [Teacher Hub] | es_ES |
dc.type | Capítulo de libro | es_ES |
dc.type | Comunicación en congreso | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/CARPE2019.2019.10539 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Automática e Informática Industrial - Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Telecomunicación - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Informática de Sistemas y Computadores - Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario Valenciano de Investigación en Inteligencia Artificial - Institut Universitari Valencià de Recerca en Intel·ligència Artificial | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Área de Instituto de Ciencias de la Educación - Àrea de l'Institut de Ciències de l'Educació | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Fernández March, A.; García Félix, VE.; García Carbonell, A.; Benlloch Dualde, JV.; Bonet Espinosa, MP.; Oliver Villarroya, FJ. (2019). How to introduce the research in the university teaching: a training experience in the Universitat Politècnica de València [Teacher Hub]. En Proceedings 5th CARPE Conference: Horizon Europe and beyond. Editorial Universitat Politècnica de València. 56-66. https://doi.org/10.4995/CARPE2019.2019.10539 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OCS | es_ES |
dc.relation.conferencename | CARPE Conference 2019: Horizon Europe and beyond | es_ES |
dc.relation.conferencedate | Octubre 23-25,2019 | es_ES |
dc.relation.conferenceplace | Valencia, Spain | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://ocs.editorial.upv.es/index.php/CARPE/CARPE2019/paper/view/10539 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 56 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 66 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.relation.pasarela | OCS\10539 | es_ES |