- -

How to introduce the research in the university teaching: a training experience in the Universitat Politècnica de València [Teacher Hub]

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

How to introduce the research in the university teaching: a training experience in the Universitat Politècnica de València [Teacher Hub]

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Fernández March, Amparo es_ES
dc.contributor.author García Félix, Vicenta Eloína es_ES
dc.contributor.author García Carbonell, Amparo es_ES
dc.contributor.author Benlloch Dualde, José Vicente es_ES
dc.contributor.author Bonet Espinosa, Mª Pilar es_ES
dc.contributor.author Oliver Villarroya, Francisco Javier es_ES
dc.coverage.spatial east=-0.3406299000000672; north=39.48079850000001; name=Carrer Vicente Enrique y Tarancón, 46022 València, Valencia, Espanya es_ES
dc.date.accessioned 2019-12-04T08:33:47Z
dc.date.available 2019-12-04T08:33:47Z
dc.date.issued 2019-10-24
dc.identifier.isbn 9788490487891
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/132256
dc.description.abstract [EN] In this work we present the project of initiation to the Educational Research-Action (INED), within the pedagogical training program for university teachers organized by the Institute of Education Sciences (ICE), of the Universitat Politècnica de València (UPV). This project responds to a need for a group of teachers that starts with a professional background and requires training to advance the process of professionalization of teaching, aligned with the concept of scholarship and the movement generated around it. The proposal is formulated as an action research to promote the improvement of teacher training models in higher education. Therefore, it involves a methodology close to the learning communities, so that both the design and implementation involve professors from the university with a background in educational research (6 mentors), pedagogical advisors and experts in different subject areas related to research in higher education. In this first edition of INED, 25 professors participate and have been selected according to criteria of teaching experience, participation in educational innovation projects and pedagogical training received in different formats. es_ES
dc.format.extent 11 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Proceedings 5th CARPE Conference: Horizon Europe and beyond
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Educational innovation es_ES
dc.subject Action research es_ES
dc.subject Research methodologies es_ES
dc.subject Pedagogical training es_ES
dc.subject Teacher training es_ES
dc.title How to introduce the research in the university teaching: a training experience in the Universitat Politècnica de València [Teacher Hub] es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/CARPE2019.2019.10539
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Automática e Informática Industrial - Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Telecomunicación - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Informática de Sistemas y Computadores - Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario Valenciano de Investigación en Inteligencia Artificial - Institut Universitari Valencià de Recerca en Intel·ligència Artificial es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Área de Instituto de Ciencias de la Educación - Àrea de l'Institut de Ciències de l'Educació es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Sistemas Informáticos y Computación - Departament de Sistemes Informàtics i Computació es_ES
dc.description.bibliographicCitation Fernández March, A.; García Félix, VE.; García Carbonell, A.; Benlloch Dualde, JV.; Bonet Espinosa, MP.; Oliver Villarroya, FJ. (2019). How to introduce the research in the university teaching: a training experience in the Universitat Politècnica de València [Teacher Hub]. En Proceedings 5th CARPE Conference: Horizon Europe and beyond. Editorial Universitat Politècnica de València. 56-66. https://doi.org/10.4995/CARPE2019.2019.10539 es_ES
dc.description.accrualMethod OCS es_ES
dc.relation.conferencename CARPE Conference 2019: Horizon Europe and beyond es_ES
dc.relation.conferencedate Octubre 23-25,2019 es_ES
dc.relation.conferenceplace Valencia, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion http://ocs.editorial.upv.es/index.php/CARPE/CARPE2019/paper/view/10539 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 56 es_ES
dc.description.upvformatpfin 66 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela OCS\10539 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem