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dc.contributor.author | Marín Ramos, Rubén | es_ES |
dc.date.accessioned | 2020-03-25T10:11:41Z | |
dc.date.available | 2020-03-25T10:11:41Z | |
dc.date.issued | 2020-03-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/139402 | |
dc.description.abstract | [EN] This article deals with the works of filmmakers and artists who self‐impose certain protocols linked to archival configuration to structure and make sense of their films or videos. In this way, collecting, classifying, making lists, series or catalogues will be common practices in this type of work, thus following some of the steps of the artarchive binomial that starts at the beginning of the 20th century with photographic archives such as Augène's Atget or August Sander and that expands and develops through various artistic practices to this day. Radical documentary pieces with a clear allusion to photography ‐ showing special attention in the portrait and landscape ‐ and where repetitive structures, fixed planes and, in general, a slow rhythm that invites contemplation proliferate. Countenance (2002) by Fiona Tan, Twenty Cigarettes (2011) by James Benning, Ruinas (2009) by Manuel Mozos or Equí y n'otru tiempu (2014) by Ramón Lluís Bande are some of the examples of this cinema that a | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El presente artículo aborda las obras de cineastas y artistas que se autoimponen ciertos protocolos ligados a la configuración archivística para estructurar y dar sentido a sus películas o vídeos. De esta forma, coleccionar, clasificar, realizar listas, series o catálogos, serán prácticas comunes en este tipo de obras, siguiendo así algunos de los pasos del binomio arte-archivo que arranca a principios del S. XX con archivos fotográficos como los de Augène Atget o August Sander y que se expande y desarrolla a través de diversas prácticas artísticas hasta nuestros días. Piezas documentales radicales con una clara alusión a la fotografía - mostrando especial atención en el retrato y el paisaje – y donde proliferan las estructuras repetitivas, planos fijos y, por lo general, un ritmo lento que invita a la contemplación. Countenance (2002) de Fiona Tan, Twenty Cigarettes (2011) de James Benning, Ruinas (2009) de Manuel Mozos o Equí y n'otru tiempu (2014) de Ramón Lluís Bande son algunos de | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Experimental documentary | es_ES |
dc.subject | Archival principles | es_ES |
dc.subject | Post‐narrative | es_ES |
dc.subject | Seriality | es_ES |
dc.subject | Creative‐rules | es_ES |
dc.subject | Documental experimental | es_ES |
dc.subject | Principios archivísticos | es_ES |
dc.subject | Posnarrativo | es_ES |
dc.subject | Serialidad | es_ES |
dc.subject | Pautas creativas | es_ES |
dc.title | Poéticas de archivo en el documental contemporáneo | es_ES |
dc.title.alternative | Archival poetics in contemporary documentary | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/aniav.2020.13004 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Marín Ramos, R. (2020). Poéticas de archivo en el documental contemporáneo. ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. 0(6):85-93. https://doi.org/10.4995/aniav.2020.13004 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OJS | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/aniav.2020.13004 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 85 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 93 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 0 | es_ES |
dc.description.issue | 6 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2530-9986 | |
dc.relation.pasarela | OJS\13004 | es_ES |
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