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Analysis of Eduardo Torroja's Tempul Aqueduct an important precursor of modern cable-stayed bridges, extradosed bridges and prestressed concrete

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Analysis of Eduardo Torroja's Tempul Aqueduct an important precursor of modern cable-stayed bridges, extradosed bridges and prestressed concrete

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Lozano-Galant, JA.; Paya-Zaforteza, I. (2017). Analysis of Eduardo Torroja's Tempul Aqueduct an important precursor of modern cable-stayed bridges, extradosed bridges and prestressed concrete. Engineering Structures. 150:955-968. https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2017.07.057

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/140235

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Título: Analysis of Eduardo Torroja's Tempul Aqueduct an important precursor of modern cable-stayed bridges, extradosed bridges and prestressed concrete
Autor: Lozano-Galant, José Antonio Paya-Zaforteza, Ignacio
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This paper describes a study of the Tempul Aqueduct, one of the first structures designed and built by Eduardo Torroja. At a time when computers did not exist, Torroja's courage and innovation were outstanding. He was ...[+]
Palabras clave: Tempul aqueduct , Cable-stayed bridge , Extradosed bridge , Prestressed concrete , Eduardo Torroja
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Engineering Structures. (issn: 0141-0296 )
DOI: 10.1016/j.engstruct.2017.07.057
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.engstruct.2017.07.057
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//BIA2013-47290-R/ES/SISTEMA DE APOYO A LA TOMA DE DECISIONES DURANTE EL CICLO DE VIDA DE LAS INFRAESTRUCTURAS: SMART-INFRASTRUCTURES/
Agradecimientos:
Funding for this research has been provided to Mr Lozano-Galant by the Spanish Ministry of Economy, Industry and Competitiveness (Research Project BIA2013-47290-R from FEDER funds). The authors are also grateful to Prof. ...[+]
Tipo: Artículo

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