- -

El prácticum como espacio de aprendizaje profesional para docentes en formación

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El prácticum como espacio de aprendizaje profesional para docentes en formación

Show full item record

Latorre Medina, MJ.; Blanco Encomienda, FJ. (2011). El prácticum como espacio de aprendizaje profesional para docentes en formación. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 9(2):35-54. https://doi.org/10.4995/redu.2011.6157

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/141605

Files in this item

Item Metadata

Title: El prácticum como espacio de aprendizaje profesional para docentes en formación
Secondary Title: The practicum as an area of professional learning for Student Teachers
Author: Latorre Medina, María José Blanco Encomienda, Francisco Javier
Issued date:
Abstract:
[ES] Las lecciones extraídas del pasado dejan claro, por un lado, que el prácticum, además de una materia troncal de gran significación y relevancia para los futuros docentes, responde a un periodo estratégico del proceso ...[+]


[EN] The lessons learned from the past make clear, firstly, that the practicum, as well as a core subject of great significance and relevance for future teachers, is a strategic period of the professional socialization process. ...[+]
Subjects: Practicum , Teacher Education Degrees , Pre‐service Teachers , Professional Learning , Competencies , Professorial Functions and Tasks , Prácticum , Títulos de Maestro , Estudiantes de profesorado , Aprendizaje profesional , Competencias , Funciones y tareas profesorales
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2011.6157
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2011.6157
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record