[ES] En presente estudio se analiza la viabilidad de reemplazar la demada de energía de un vehículo eléctrico mediante baterías estructurales a partir de materiales capaces de remplazar pequeñas partes del interior del ...[+]
[ES] En presente estudio se analiza la viabilidad de reemplazar la demada de energía de un vehículo eléctrico mediante baterías estructurales a partir de materiales capaces de remplazar pequeñas partes del interior del vehículo. Obteniendo una importante reducción de peso, al mismo tiempo que se cubre la demanda energetica del vehículo. Este estudio se ha llevado a cabo mediante la simulación de el ciclo de conducció de un vehículo eléctrico en condicnes estandar con ayuada del programa Matlab. Posteriormente se realizarón varios ejemplos de esta tecnología a nivel de medias celdas para validar las necesidades de está tecnología y establecer los parámetros de diseño del sistema de control necesario para dicha tecnología.
[-]
[EN] By a combination of a high specific stiffness and energy-storage capabilities within a multifunctional material, the structural power technology, undertakes the duty to bring a solution for this problem. So, this ...[+]
[EN] By a combination of a high specific stiffness and energy-storage capabilities within a multifunctional material, the structural power technology, undertakes the duty to bring a solution for this problem. So, this technology endorses weight savings for future vehicle models. In this current study the feasibility analysis was driven to verify the potential of structural power technology. The energy available in the three structural batteries connected in series is analysed. The voltage imbalance between cells was analysed and a technology to minimize this problem was evaluated. The strategy to overcome the cell imbalance was selected and the energy efficiency provided by the battery managements system (BMS). The impact of the selected BMS was assessed in a comparative study between two different BMS technologies. Target energy losses and efficiencies were calculated for both passive and active BMS methods. Significant benefits with an active BMS technology are revelled for structural batteries composites.
[-]
|