- -

Potential of 1-octanol and di-n-butyl ether (DNBE) to improve the performance and reduce the emissions of a direct injected compression ignition diesel engine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Potential of 1-octanol and di-n-butyl ether (DNBE) to improve the performance and reduce the emissions of a direct injected compression ignition diesel engine

Mostrar el registro completo del ítem

García Martínez, A.; Monsalve-Serrano, J.; Villalta-Lara, D.; Zubel, M.; Pischinger, S. (2018). Potential of 1-octanol and di-n-butyl ether (DNBE) to improve the performance and reduce the emissions of a direct injected compression ignition diesel engine. Energy Conversion and Management. 177:563-571. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2018.10.009

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/146001

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Potential of 1-octanol and di-n-butyl ether (DNBE) to improve the performance and reduce the emissions of a direct injected compression ignition diesel engine
Autor: García Martínez, Antonio Monsalve-Serrano, Javier Villalta-Lara, David Zubel, Marius Pischinger, Stefan
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This experimental work evaluates the potential of 1-octanol, di-n-butyl ether and three intermediate blends as substitutes of the diesel fuel to be used in compression ignition engines. For this purpose, performance ...[+]
Palabras clave: Fuel blends , Biomass-derived fuels , Diesel engine , Emissions
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2018.10.009
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.enconman.2018.10.009
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-87694-R/ES/REDUCCION DE CO2 EN EL TRANSPORTE MEDIANTE LA INYECCION DIRECTA DUAL-FUEL DE BIOCOMBUSTIBLES DE SEGUNDA GENERACION/
Agradecimientos:
The authors gratefully acknowledge FEDER and Spanish Ministerio de Economía y Competitividad for partially supporting this research through TRANCO project (TRA2017-87694-R). This work was performed as part of the Cluster ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem