- -

Control Borroso Multivariable Basado en Heurística. Un Caso Práctico: Grúa Porta Contenedores

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Control Borroso Multivariable Basado en Heurística. Un Caso Práctico: Grúa Porta Contenedores

Show full item record

Andújar, JM.; Barragán, A..; Gegúndez, ME.; Maestre, M. (2009). Control Borroso Multivariable Basado en Heurística. Un Caso Práctico: Grúa Porta Contenedores. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial. 4(2):81-89. http://hdl.handle.net/10251/146135

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/146135

Files in this item

Item Metadata

Title: Control Borroso Multivariable Basado en Heurística. Un Caso Práctico: Grúa Porta Contenedores
Secondary Title: Multivariable fuzzy control system based on heuristic. a practical subject: container crane control
Author: Andújar, J. M. Barragán, A .J. Gegúndez, M. E. Maestre, M.
Issued date:
Abstract:
[EN] In this work, the design of a fuzzy controller based on heuristic is introduced: the knowledge of the plant and the incorporation of the knowledge of an expert (crane operator) allow automating the process of load ...[+]


[ES] En este trabajo se presenta el diseño de un controlador borroso basado en heurística: conocimiento de la planta e incorporación del conocimiento de un experto (gruísta), que permite automatizar el proceso de carga de ...[+]
Subjects: Fuzzy control , Container crane , Heuristic , Expert , Nonlinear system , Control borroso , Grúa porta-contenedores , Heurística , Experto , Sistema no lineal
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial. (issn: 1697-7912 ) (eissn: 1697-7920 )
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://polipapers.upv.es/index.php/RIAI/article/view/8206
Project ID:
MEC/DPI2005–01065
Thanks:
Este trabajo es una contribución del proyecto DPI2005–01065 financiado por el Ministerio de Educación.
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record