[EN] Poché was a habitual term in École des
Beaux-Arts ateliers in Paris for the depiction technique
of inking in sections of walls in a building. This
method, not used explicitly until the 19th century, had
already ...[+]
[EN] Poché was a habitual term in École des
Beaux-Arts ateliers in Paris for the depiction technique
of inking in sections of walls in a building. This
method, not used explicitly until the 19th century, had
already been developing gradually since the Italian
Renaissance and Baroque periods. Poché was a texture
architects used on drawings to abstract residual
or service areas and relegate them to the background
of the drawing against which the normal
figures stood out. This technique was developed considerably
in eighteenth-century France being in keeping
with the type of plans used for the homes of the
aristocracy in the Ancien Régime. Hence poché was
the expression of residual space: a way of omitting
the incidental and providing a visible portrayal of a
work of architecture’s desire for perfection.
[-]
[ES] Poché era un término habitual en los ateliers de la École des Beaux- Arts de París, que designaba la técnica de representación consistente en el relleno de tinta de la sección de los muros de un edificio. Su uso no ...[+]
[ES] Poché era un término habitual en los ateliers de la École des Beaux- Arts de París, que designaba la técnica de representación consistente en el relleno de tinta de la sección de los muros de un edificio. Su uso no se hizo explícito hasta el siglo XIX, pero venía desarrollándose ya desde el Renacimiento o el Barroco italianos. Los arquitectos utilizaban el poché para abstraer en la planta las piezas residuales o de servicio mediante una textura que las devolvía al fondo del dibujo sobre el que se recortaban las figuras regulares. Esta técnica fue ampliamente desarrollada en Francia durante el siglo XVIII, pues concordaba con el tipo de planeamiento de las residencias aristocráticas del Antiguo Régimen. El poché era entonces la expresión del residuo: un medio para omitir de la representación lo circunstancial y mostrar visiblemente el anhelo de idealidad de la obra de arquitectura.
[-]
|