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Importance and challenges of Afro-European minorities in the framework of ethnic marketing

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Importance and challenges of Afro-European minorities in the framework of ethnic marketing

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dc.contributor.advisor Ribes Giner, Gabriela es_ES
dc.contributor.author Njuguna, Samantha es_ES
dc.date.accessioned 2020-08-10T16:07:28Z
dc.date.available 2020-08-10T16:07:28Z
dc.date.created 2020-07-22
dc.date.issued 2020-08-10 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/149182
dc.description.abstract [EN] This work intends to investigate the importance of ethnic marketing for European markets, specific how the ethnic purchase power can contribute to the economy. 2013 the African-American consumer market exceeded with one trillion dollars, the entire market of Spain. So, for marketers and companies it would be of great benefit to know how to capture these consumers and skim the market. The US functions here as a role model as they have shown how to effectively reach African-American consumers and other minorities es_ES
dc.description.abstract [ES] Este trabajo pretende investigar la importancia del marketing étnico para los mercados europeos, específicamente cómo el poder de compra étnico puede contribuir a la economía. 2013 el mercado de consumo afroamericano superó con un billón de dólares, todo el mercado de España. Por lo tanto, para los especialistas en marketing y las empresas, sería de gran beneficio saber cómo capturar a estos consumidores y echar un vistazo al mercado. Los Estados Unidos funcionan aquí como un modelo a seguir, ya que han demostrado cómo llegar efectivamente a los consumidores afroamericanos y otras minorías. es_ES
dc.format.extent 107 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Ethnic marketing es_ES
dc.subject Minorities es_ES
dc.subject African-Europeans es_ES
dc.subject Marketing étnico es_ES
dc.subject Afro-europeo es_ES
dc.subject Minorías es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Gestión de Empresas, Productos y Servicios-Màster Universitari en Gestió D'Empreses, Productes i Serveis es_ES
dc.title Importance and challenges of Afro-European minorities in the framework of ethnic marketing es_ES
dc.title.alternative Importancia y retos de las minorías afroeuropeas en el marco del marketing étnico es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Njuguna, S. (2020). Importancia y retos de las minorías afroeuropeas en el marco del marketing étnico. http://hdl.handle.net/10251/149182 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\121217 es_ES


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