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The impact of Social media influencers on the customers purchase. Process in the fashion and beauty industry in Palestine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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The impact of Social media influencers on the customers purchase. Process in the fashion and beauty industry in Palestine

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dc.contributor.advisor Miguel Molina, Mª del Rosario de es_ES
dc.contributor.author Irshaid, Nour es_ES
dc.coverage.spatial east=35.222734; north=31.94159999999999; name=Sulam Ya'akov/Luz Boulevard, Beit El es_ES
dc.date.accessioned 2020-08-11T15:06:51Z
dc.date.available 2020-08-11T15:06:51Z
dc.date.created 2020-07-22
dc.date.issued 2020-08-11 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/149197
dc.description.abstract [EN] In spite of the increasing interest in and recent importance of social media for marketing and advertising purposes, studies on social media marketing are still rare, especially in the field of social media influencers. Accordingly, there is a significant need for more research regarding the impact of social media marketing activities on the purchase process. Therefore, the main idea of this study is to examine the impact of social media influencers (SNI) on the customers purchase process in the fashion and beauty industry in Palestine. In particular, the study is conducted to answer the following questions: Do social media influencers affect the need recognition phase of the purchase process? Do social media influencers affect the information search phase of the purchase process? Do social media influencers affect the alternatives evaluation phase of the purchase process? Do social media influencers affect the actual purchase phase of the purchase process? Do social media influencers affect the post-purchase evaluation phase of the purchase process? es_ES
dc.description.abstract [ES] A pesar del creciente interés y la importancia reciente de las redes sociales para fines de marketing y publicidad, los estudios sobre marketing en redes sociales siguen siendo poco frecuentes en el campo de los "influencers" de las redes sociales. En consecuencia, existe una necesidad de investigación sobre el impacto de las actividades de marketing en redes sociales durante el proceso de compra. La idea principal de este estudio es examinar el impacto de los influencers de las redes sociales (SNI) en el proceso de compra de los clientes, aplicado a la industria de la moda y la belleza en Palestina. En particular, el estudio se realiza para responder a las siguientes preguntas de investigación: ¿Las SNI influyen en el reconocimiento de la necesidad en el proceso de compra? ¿Las SNI influyen en la fase de búsqueda de información del proceso de compra? ¿Las SNI influyen en la fase de evaluación de alternativas del proceso de compra? ¿Las SNI influyen en la fase de compra real del proceso? ¿Las SNI influyen en la fase de evaluación posterior a la compra? es_ES
dc.format.extent 89 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reconocimiento - Sin obra derivada (by-nd) es_ES
dc.subject Palestina es_ES
dc.subject Marketing es_ES
dc.subject Fashion and beauty sectors es_ES
dc.subject Influencers es_ES
dc.subject Sectores moda y belleza es_ES
dc.subject Social media es_ES
dc.subject Redes sociales es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Gestión de Empresas, Productos y Servicios-Màster Universitari en Gestió D'Empreses, Productes i Serveis es_ES
dc.title The impact of Social media influencers on the customers purchase. Process in the fashion and beauty industry in Palestine es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Irshaid, N. (2020). The impact of Social media influencers on the customers purchase. Process in the fashion and beauty industry in Palestine. http://hdl.handle.net/10251/149197 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\120812 es_ES


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