Resumen:
|
[ES] Como sabemos, entró en vigor el pasado día 9 de marzo la nueva regulación sobre contratación pública. De este modo se ha superado la dispersión normativa, que en algunos aspectos llegaba a la aplicación de manera ...[+]
[ES] Como sabemos, entró en vigor el pasado día 9 de marzo la nueva regulación sobre contratación pública. De este modo se ha superado la dispersión normativa, que en algunos aspectos llegaba a la aplicación de manera vertical de dos Directivas que no se habían siquiera traspuesto.
El objeto de estudio se centrará en la nueva regulación, los nuevos contratos y sus requisitos y las posibles disfunciones que se pueden producir.
Una de las finalidades de la nueva Ley es evitar la corrupción, para ello, se han propuesto una serie de garantías que pueden perjudicar a determinados colectivos de proveedores. Nuestra propia Universidad es un buen ejemplo de lo que señalamos.
Los objetivos son: analizar la regulación, tanto europea como nacional, su aplicación y exponer las disfunciones que ya han aparecido. Finalmente, se pretende realizar un capítulo de conclusiones críticas sobre su aplicación efectiva.
[-]
[EN] As we know, the new regulation on public procurement entered into force on March 9th. In this way the normative dispersion has been overcome, which in some aspects reached the vertical application of two Directives ...[+]
[EN] As we know, the new regulation on public procurement entered into force on March 9th. In this way the normative dispersion has been overcome, which in some aspects reached the vertical application of two Directives that had not even been transposed.
The object of study will focus on the new regulation, the new contracts and their requirements and the possible malfunctions that may occur.
One of the purposes of the new Law is to avoid corruption, for which purpose a series of guarantees have been proposed that may harm certain groups of suppliers. Our own University is a good example of what we point out.
The objectives are: to analyze the regulation, both European and national, its application and expose the dysfunctions that have already appeared. Finally, it is intended to make a chapter of critical conclusions about its effective application.
Regarding the structure, it is intended to devote two or three chapters to the historical background and the normative framework, another chapter to conduct a comparative study, the next to analyze the effective application and, finally, a critical chapter on the possible improvement of the norm.
[-]
|