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Experimental study of the diesel spray behavior during the jet-wall interaction at high pressure and high temperature conditions

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Experimental study of the diesel spray behavior during the jet-wall interaction at high pressure and high temperature conditions

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Peraza Ávila, JE. (2020). Experimental study of the diesel spray behavior during the jet-wall interaction at high pressure and high temperature conditions [Tesis doctoral no publicada]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/149389

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/149389

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Título: Experimental study of the diesel spray behavior during the jet-wall interaction at high pressure and high temperature conditions
Autor: Peraza Ávila, Jesús Enrique
Director(es): Gimeno García, Jaime
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2020-07-30
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The potential of diesel engines in terms of robustness, efficiency and energy density has made them widely used as power generators and propulsion systems. Specifically, fuel atomization, vaporization and air-fuel ...[+]


[ES] El potencial de los motores diesel en términos de robustez, eficiencia y la densidad de energía los ha hecho ser ampliamente usados como generadores de energía y sistemas propulsivos. Específicamente, la atomización ...[+]


[CA] El potencial dels motors dièsel en termes de robustesa, eficiència i la densitat d'energia els ha fet ser àmpliament usats com a generadors d'energia i sistemes propulsius. Específicament, l'atomització de combustible, ...[+]
Palabras clave: Spray-wall interaction , Injection , Combustion , Impingment , Liquid , Vapor , Lift-off length , Ignition delay , Flame , Heat flux , Optical diagnostics , Internal combustion engines , ECN
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/149389
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Tipo: Tesis doctoral

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