Albers, J. (2007). La interacción del color. Madrid: Alianza Editorial
Alfonso III, F. (2012). The animated history of the GIF, the internet's favourite format. [en línea] Daily Dot. [https://www.dailydot.com/upstream/gif-history-steve-wilhite-olia-lialina-interview/]
Arnheim, R. (2007). Arte y percepción Visual, Psicología del ojo creador. Madrid: Alianza Editorial
[+]
Albers, J. (2007). La interacción del color. Madrid: Alianza Editorial
Alfonso III, F. (2012). The animated history of the GIF, the internet's favourite format. [en línea] Daily Dot. [https://www.dailydot.com/upstream/gif-history-steve-wilhite-olia-lialina-interview/]
Arnheim, R. (2007). Arte y percepción Visual, Psicología del ojo creador. Madrid: Alianza Editorial
Barret, Cyril. (1971). An introduction to Optical Art. London: Studio vista dutton
Boissoneault, L. (2017). A Brief History of the GIF, From Early Internet Innovation to Ubiquitous Relic. [en línea] Smithsonian Magazine [https://www.smithsonianmag.com/history/brief-history-gif-early-internet-innovation-ubiquitous-relic-180963543]
Brea, J.L. (2002). La Era Postmedia: Acción Comunicativa, Prácticas (post)artísticas y Dispositivos Neomediales. Salamanca: Consorcio Salamanca
Brea, J. L. (2004). El Tercer Umbral: Estatuto De Las Prácticas Artísticas En La Era Del Capitalismo Cultural. Murcia: Cendeac
De Bértola, E. (1973). El arte cinético. El movimiento y la transformación: análisis perceptivo y funcional. Buenos Aires: Ediciones Nueva Visión
Frisby, J. P. (1987). Del Ojo a La Visión: Ilusión, Cerebro Y Mente. Madrid: Alianza Editorial
Gibson, J. J. (1950). The perception of the visual world. [en línea]. EEUU: Houghton Mifflin [https://archive.org/details/perceptionofvisu00jame]
Gondra, A; López, G. (2014). The Searchers volumen 3. Estudios de la imagen: Experiencia, percepción sentido (s). Revista Sans Soleil. Santander: Asociación Shangrila Textos Aparte
Johnson, P y Benson, A. (11 de abril de 2004) Will Galleries and Museums Ever Embrace Animated GIF Art?. [en línea] Arnet news. Recuperado de https://news.artnet.com/art-world/will-galle- ries-and-museums-ever-embrace-animated-gif-art-9650
Kanizsa, G. (1986). Gramática de la visión: Visión y Pensamiento. Barcelona: Ediciones Paidós.
Martín, J. (2015) Prácticas artísticas e Internet en la época de las redes sociales. Madrid: Ediciones Akal.
Miglioli, Barros. (2013). Novas tecnologías da imagen e da visualidade: GIF animado como videoarte. [en línea]. Sessoes do Imaginário 18 (29):68-75. [https://doaj.org/article/edac8b2aa35144df8e74ff21c7dd45cc]
Miltner, K.; Highfield, T. (2017). Never Gonna GIF You Up: Analyzing the Cultural Significance of the Animated GIF. [en línea]. Social Media Society, 3(3) July-September, 1-11 [https://doi.org/10.1177/2056305117725223]
Morgan, C; Scholma-Mason, N. (2017). Animated GIFs as Expressive Visual Narratives and Expository Devices in Archaeology. [en línea]. Internet Archaeology, (44), Internet Archaeology, 01 June 2017, Issue 44. [https://doi.org/10.11141/ia.44.11]
Li, Y., Song, Y., Cao, L., Tetreault, J., Goldberg, L., Jaimes, A., Luo, J. (2016). TGIF: A New Dataset and Benchmark on Animated GIF Description. [en línea]. Cornwell University. [https://doi.org/10.1109/CVPR.2016.502]
Schuler, R.K. (2016) Seeing Motion: A History of Visual Perception in Art and Science. Viena, De Gruyter [https://doi.org/10.1515/9783110422993]
Steyerl, H. In Defense of the Poor Image [en línea] E-flux Journal 10. Noviembre. 2009 [https://www.e-flux.com/ journal/10/61362/in-defense-of-the-poor-image/]
[-]