Resumen:
|
Aquest llibre és una guia per jugar un joc: URBAJOC. És el resultat d'una recerca en el camp de l'ensenyança-aprenentage. Tenint en compte els principis d’intervenció educativa en els alumnes de nivell secundari, hem ...[+]
Aquest llibre és una guia per jugar un joc: URBAJOC. És el resultat d'una recerca en el camp de l'ensenyança-aprenentage. Tenint en compte els principis d’intervenció educativa en els alumnes de nivell secundari, hem dissenyat “URBAJOC”, un joc de rol en el qual l’alumne serà el protagonista del seu propi aprenentatge. La seua implicació en el joc li permetrà conèixer el procés de creixement urbà, de construcció d'una ciutat en una zona geogràfica concreta, que és la zona on ha nascut ell, potser també els seus pares, els seus avis, on viu actualment i on està escolaritzat. Les accions del joc desperten una gran curiositat, que el professor haurà d’aprofitar per a enrolar l'alumne en eixe viatge de recerca, de consultes, de visites a arxius i biblioteques, amb la qual cosa no sols aprendrà coneixements, sinó abundants estratègies que enriquiran la seua capacitat de aprendre a aprendre i els coneixements previs que tenia abans del seu poble i dels voltants. Al llarg del joc l’alumne ocupa un rol dins d’eixe esdevenir urbanístic, socioeconòmic, de la zona a estudiar. Des de qualsevol rol (banquer, industrial, treballador de la indústria, comerciant...) anirà comprenent la complicada xarxa de relacions humanes i econòmiques en funció del paper que desenvolupa. URBAJOC, dins la línia dels jocs de rol, és una forma alternativa, interessant, socialitzadora, i activa d'afrontar el procés d'ensenyança-aprenentatge.
[-]
|
Agradecimientos:
|
Volem agrair al Col·legi Públic de Benifaraig la seua predisposició, en el seu moment, per a què s'haja pogut practicar el joc amb alumnes seus amb l'objectiu de comprovar la seua viabilitat sota la coordinació de les ...[+]
Volem agrair al Col·legi Públic de Benifaraig la seua predisposició, en el seu moment, per a què s'haja pogut practicar el joc amb alumnes seus amb l'objectiu de comprovar la seua viabilitat sota la coordinació de les professores Maria Calvete i Inés Gómez i així poder ajustar millor les regles conforme a un assaig real.
[-]
|