- -

Soundcool Project: Collaborative Music Creation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Soundcool Project: Collaborative Music Creation

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Robles-Mateo, Elena es_ES
dc.contributor.author Serquera, J. es_ES
dc.contributor.author Lloret Romero, María Nuria es_ES
dc.contributor.author Sastre, Jorge es_ES
dc.date.accessioned 2020-10-06T03:31:47Z
dc.date.available 2020-10-06T03:31:47Z
dc.date.issued 2018 es_ES
dc.identifier.issn 2194-5357 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/151159
dc.description.abstract [EN] This paper addresses four criteria that the Soundcool project meets: to "be sustainable", "be future-oriented", "be transformative" and "be innovative". Soundcool is a pedagogical and technological project. A brief description of the technology behind Soundcool will be useful for the reader before addressing the four criteria. Soundcool is like a ¿Lego¿ for sound; Soundcool is composed of a series of software modules that run on a central computer, or host computer. Each module is sort of a musical instrument; it could be a synthesizer, a sampler, a sound effect processor, etc. these modules can be interconnected in different ways allowing the users, i.e. the students, to create their own arrangements, as we call the module creations and interconnections. Then, each module can be controlled either with the mouse or, what is more interesting, with a mobile device through WiFi. This way, every student can control one or several modules of the whole arrangement from their mobile device contributing to a collaborative and participative experience. es_ES
dc.description.sponsorship This work is supported by Daniel & Nina Carasso Foundation, project 16- AC-2016 and Cátedra Telefónica-UPV 2016-17 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Springer es_ES
dc.relation.ispartof Advances in Intelligent Systems and Computing es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Collaborative creation es_ES
dc.subject Sound creation es_ES
dc.subject Modules es_ES
dc.subject Innovative es_ES
dc.subject Transformative es_ES
dc.subject Sustainable es_ES
dc.subject Future-oriented education es_ES
dc.subject Music education es_ES
dc.subject Pedagogic es_ES
dc.subject Kinect es_ES
dc.subject MAX-MSP es_ES
dc.subject Mobile devices es_ES
dc.subject Tablets es_ES
dc.subject.classification TEORIA DE LA SEÑAL Y COMUNICACIONES es_ES
dc.subject.classification BIBLIOTECONOMIA Y DOCUMENTACION es_ES
dc.title Soundcool Project: Collaborative Music Creation es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.identifier.doi 10.1007/978-3-319-73210-7_50 es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/Fundacion Delegacion de la Fondation de France en España//16-AC-2016/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Telecomunicación y Aplicaciones Multimedia - Institut Universitari de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto de Diseño para la Fabricación y Producción Automatizada - Institut de Disseny per a la Fabricació i Producció Automatitzada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicaciones - Departament de Comunicacions es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Comunicación Audiovisual, Documentación e Historia del Arte - Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art es_ES
dc.description.bibliographicCitation Robles-Mateo, E.; Serquera, J.; Lloret Romero, MN.; Sastre, J. (2018). Soundcool Project: Collaborative Music Creation. Advances in Intelligent Systems and Computing. 715:416-420. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73210-7_50 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.conferencename 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL 2017) and 46th IGIP International Conference on Engineering Pedagogy es_ES
dc.relation.conferencedate Septiembre 27-29,2017 es_ES
dc.relation.conferenceplace Budapest, Hungary es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.1007/978-3-319-73210-7_50 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 416 es_ES
dc.description.upvformatpfin 420 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 715 es_ES
dc.relation.pasarela S\358759 es_ES
dc.contributor.funder Fundacion Delegacion de la Fondation de France en España es_ES
dc.description.references Sastre, J., Cerdà, J., García, W., Hernàndez, C.A., Lloret, N., Murillo, A., Picó, D., Serrano, J.E., Scarani, S., Dannenberg, R.B.: New technologies for music education. In: Proceedings of the 2nd International Conference on e-Learning and e-Technologies in Education (ICEEE) Ed., pp. 149–154. IEEE (2013) es_ES
dc.description.references Wright, M.: The Open Sound Control 1.0 Spec., V. 1.0, 26 March 2002. http://opensoundcontrol.org/ es_ES
dc.description.references Regelski, A.T.: Music and music education: theory and praxis for ‘making a difference. In: Lines, D.K. (ed.) Music Education for the New Millennium: Theory and Practice Futures for Music Teaching and Learning. Blackwell Publishing, Malden (2005) es_ES
dc.description.references Nicolls, S.: Seeking out the spaces between: using improvisation in collaborative composition with interactive technology. Leonardo Music J. 20, 47–55 (2010) es_ES
dc.description.references Miranda, A., Santos, G., Stipicich, S.: Algunas características de investigaciones que estudian la integración de las TIC en la clase de ciencia (Some characteristics of research exploring the integration of ICT in science class). Revista Electrónica de Investigación Educativa, 12(2) (2010). http://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/View/259 es_ES
dc.description.references Almirón, M.E., Porro, S.: Las Tic en la enseñanza: un análisis de casos (ICT in education: an analysis of cases). Revista Electrónica de Investigación Educativa 16(2), 152–160 (2014) es_ES
dc.description.references Zabala, V., Arnau, L.: Métodos para la enseñanza de las competencias (Methods for teaching of skills), Barcelona, Graó, pp. 59–81 (2014) es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem