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Impact of injection settings operating with the gasoline Partially Premixed Combustion concept in a 2-stroke HSDI compression ignition engine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Impact of injection settings operating with the gasoline Partially Premixed Combustion concept in a 2-stroke HSDI compression ignition engine

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Benajes, J.; Novella Rosa, R.; De Lima, D.; Thein, KJL. (2017). Impact of injection settings operating with the gasoline Partially Premixed Combustion concept in a 2-stroke HSDI compression ignition engine. Applied Energy. 193:515-530. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2017.02.044

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/151654

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Título: Impact of injection settings operating with the gasoline Partially Premixed Combustion concept in a 2-stroke HSDI compression ignition engine
Autor: Benajes, Jesús Novella Rosa, Ricardo De Lima, D. Thein, Kévin Jean Lucien
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Partially Premixed Combustion (PPC) using gasoline-like fuels has proven its potential to control or even break the NOx and soot emissions trade-off, retaining the high efficiency levels characteristic of the conventional ...[+]
Palabras clave: 2-Stroke engine , CFD modeling , Gasoline PPC concept , Pollutant emissions , Engine efficiency
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2017.02.044
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2017.02.044
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/Renault, S.A.S.//DREAM-DELTA-68530-13-3205/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEOII%2F2014%2F043/ES/Conceptos de combustión para el control de emisiones en motores de 2 tiempos de automoción diseñados para bajas emisiones de CO2/
Agradecimientos:
This work was partly funded by the Generalitat Valenciana Spain, project PROMETEOII/2014/043. The authors kindly recognize the technical support provided by Mr. Pascal Tribotte from RENAULT SAS - France in the frame of the ...[+]
Tipo: Artículo

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